[SKRIVA] Catahyas antologi

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 14 Sep 2010 19:32:46 +0200

I början av året hade siten Catahya utlysande av en novellantologi. Had nästan
glömt att jag skickat ett bidrag, men påmindes av ett mail om urvalet.
Kan här ge listan på dem som kom med:

Grönstens son, Gabriella Stenberg
Kung Skabb, Lasse Carlberg
Aldrig mera ensam, Tomas Waldenryd
Den störde författaren, Maria Helena Stanke
In i mörkret, Malin Rydén
Urgamla krälare, Jonas Wessel
En andra chans, Sarah Saville
Swedenborgsmaskinen, Lennart Svensson
Lepidoptera, Camilla Jönsson
En dröm om mörker, Jonas Enarsson
Sub luna, Pia Lindestrand
Stenväggar, Andrea Grave-Müller
Mörkret faller, Anders Nilsson
Explosioner, Charlotta Jonasson
Tapeten, Mattias Haukland

"Författarna kommer att bli kontaktade personligen om våra tankar kring
novellerna", får vi veta.
  Nej, kom inte med om än min novell var utmärkt (en near-future-historia om
klimatet med en liten problemlösarknix); möjligen var den inte politiskt
korrekt, men om något bör god sf utmana det invanda, klichémässiga, det bekväma
följa med strömmen!

Ena sidan vinner säkert, andra förlorar - så rösta på PIRATPARTIET ISTÄLLET!
Arr arr!                                     -----