[SKRIVA] Börje Cronas samlade sf-utgivning E-utges

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 1 Apr 2013 21:22:24 +0200

Det nystartade lilla förlaget Affront (som jag vet föga om, men jag misstänker
connections till siten Spektakulärt då man utgivit dess sf-filmbok) har gjort
en deal om att återutge samtliga Börje Cronas sf-verk i E-form. Detinkluderar
flera novellsamlingar, två romaner och flera noveller som stått i annan form:

http://www.affront.se/

Sf-bibliografin för Börje /E/u/r/o Crona, som nu E-utges, lyder:

Romaner
Kling vid rymdpolisen (tidigare utgiven som Värld i fara)
Farlig är jorden

Novellsamlingar
Kosmisk musik
Stjärnornas Fred
Något gott i 2080
Mannen från April
Rymden är rund

Noveller
Alle man på däck
Bröder och brudar
Söndagsutflykt
En riktig gammaldags jul
Världens kortaste science fiction-novell
Världens kortaste svenska science fiction-novell

Det sista är enstaka noveller som stått i annan form, t ex i antologier eller
tidskrifter.
  Och detta är INGET aprilskämt, trots att Börje utgivit samlingen Mannen från
April...

--Ahrvid

Ps. Notera, såsom tidigare omnämnts, att Affront även söker bidrag till en
svensk sf-antologi: http://www.affront.se/sf-antologi/ (Deadline "innan senare
delen av 2013"...)

www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor förnöjelse...jättebra historier
i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som ljudbok:
Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! - och nya E-antologin Skottdagen,
http://www.elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081454 / YXSKAFTBUD, GE
VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)