[SKRIVA] Baltcon/Interpresscon

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 17 Apr 2009 14:19:56 +0200

Njae, det verkar inte bli någon trip till Interpresscon/Baltcon nu i maj för
min del. Problemet är visum-byråkrati. Det är en hög papper man skall ha för
att få visum till Ryssland (inget extraordinärt, men ändå) och jag fick aldrig
alla dokument som behövdes. Kommittén sände en del papper men inte alla; man
försvarar sig med att man är ovan vid att hantera inbjudningar och visum.
  Jag har dock sänt instruktioner och tips om hur Baltcon-saken bör hanteras.
(Det viktiga är att ha ett Baltcon-möte.) Polackerna, och staden Cieszyn,
verkar intresserat av att organisera Baltcon 2010 - vilket är utmärkt. Kul att
någon faktiskt är intresserad! (Polen är rätt lätt att nå från Sverige, med
flera direktfärjor - t o m direktfärja från stockholmsområdet.)

  Jag har dock också varit i kontakt med Åcon för att avhöra deras intresse för
att göra en Åcon som Baltcon. Åcon har redan engelska som officiellt språk, och
är redan minst bi-nationell. Problemet är dock att hos Åcon bestämmer man inget
om nästa Åcon förrän efter den senaste, och Åcon 3 är efter Interpresscon. Det
kan också bli så att man hoppar ett år, och gör en Åcon 4 först 2011. Ett
förslag värt att fundera på är om Åcon kan vara Baltcon-värd 2011?

Show them the way! Add maps and directions to your party invites.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/products/events.aspx