[SKRIVA] Apple går förbi Microsoft

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 27 May 2010 09:08:22 +0200

I går gick Apples värde på USA-börsen förbi Microsofts. Det är inte
Mac-datorernas förtjänst, utan det handlar om Apples satsning på
konsumentprodukter som iPhone och iPad. Samtidigt måste man säga att Microsofts
produkter länge framstått som allt mindre sexiga. Jag har länge tyckt att deras
operativsystem och andra program har en ganska beige färg. Tidigare - om jag
minns rätt under tidigt 90-tal - var det Microsoft som gick förbi IBM som
världens största datorföretag.
  Skall vi tippa att om ett antal år är det Google som går förbi Apple?
  Sådant där ändras hela tiden.

Hotmail i mobilen på 5 sekunder!
http://new.windowslivemobile.msn.com/SE-SE/windows-live-hotmail/default.aspx-----