[SKRIVA] Ang: Re: En sorts fanzineutgivare

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 8 Oct 2008 12:19:03 +0200 (CEST)

Från: mikael.s.eriksson@xxxxxxxxx
>Nu är du väl onödigt blygsam. Jag har minnen av att du tillhörde de mer
>tongivande inom fanzinesverige på den tiden. Att jag minns ditt namn sen
>dess känns som en slags bevis på det :)
  Förvisso, och fanzines har kommit även på senare år (SFJ i E-form förra året
- borde slå till igen...) och ett litet blad benämnt Yngvi.
  Men de formuleringar jag hade ("Som på den gamla goda tiden för oäääändligt
länge sedansjälv utgav en
sorts fanzines, med karbonkopiering på skrivmaskin, där upplagan kunde vara så
liten som 6 ex (till uppemot 12-13...") som må varit i blygsamhetens tecken,
syftar på den blygsamma upplagan i karbonfanzinen (som kom för oäääändligt
länge sedan) - refererande till att zineutgivaren DN skrev om hade just 12
prenumeranter.