[SKRIVA] Alice's World

  • From: "Ahrvid Engholm" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx, "sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx" <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 03 Jul 2007 18:25:33 +0200

Premiärdrottningen Alice Timander har avlidit, 91 år gammal. Jag har träffat henne, iaf minst en gång. Det var någon datorrelaterad produktpremiär på 90-talet, som jag minns därför att man efteråt bjöd på ostron. (Det äter jag inte alltför ofta. Smakade varken gott eller äckligt. Litet salt. Jag har ätit sniglar också, en gång i Paris.) Alice T satt vid ett bord intill mig, och pratade ivrigt med ett par väninnor. Vad som är notabelt är att Alice Timander måste ha varit en första i Sverige som *begrep* dynamiken i media- och kändisvärlden. Hon var "ingen" (tandläkare) men bestämde sig för att smyga sig fram på premiärer, ställa sig framför kamerorna, vara med överallt, skapa sig en image. Det tog litet tid, men hon lyckades. Alice T blev *självklar* på premiärer och fester. Var inte hon där var det något fel. Hon fattade och använde press och media. Man kan förmodligen lära sig en del om media genom att studera Alice Timanders karriär. Men hon betedde sig alltid med betydligt större värdighet än någon dokusåpakändis som drar ned sina byxor på en bardisk.

ahrvid@xxxxxxxxxxxx/ahrvid@xxxxxxxxxxx/tel 073-68622[53+mercersdag]
Pangram för 29 sv bokstäver: Yxskaftbud, ge vår wczonmö iqhjälp!
Novelltävling, info http://www.skriva.bravewriting.com - gå med!
grundad 1997 * Info http://www.skriva.bravewriting.com eller skriva- request@xxxxxxxxxxxxx för listkommandon (ex subject: subscribe).