[SKRIVA] Alf Enerström uppsöktes av personer som ville mörda Palme (Stieg Larsson-spåret)

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 27 Feb 2014 06:44:59 +0100

Hittade denna intervju med Alf Enerström på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=gkI_eNvBx0U
Där vittnar Enerström om att han månader innan mordet hade kontakt med
personer som ville undanröja Olof Palme genom våld. Var en av dem den som
Stieg Larsson utpekat som mellanhand, Bertil Wedin? I intervjuer med SvD
har Wedin erkänt att han hade god kontakt med Enerström, fastän han talar
med kluven tunga som man gärna gör när man ljuger ("Jag kände till hans
annonser i pressen och så vidare. Men jag hade aldrig sett några annonser,
jag visste inte riktigt vad han hade skrivit. Han ringde mig, vi hade långa
samtal. Timslånga, säger Bertil Wedin.")
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/huvudsvep-palmemordet_3295256.svd?sidan

Det är SvD och inte Stieg Larsson som utpekar Alf Enerström som mördaren,
som en följd av Larssons tips. Men det är ju mycket möjligt att också
Enerström var en mellanhand, som finansierade operationen och lånade ut den
Smith & Wesson-revolver som han påstås ha haft. Och kanske skulle det vara
smart att engagera en ökänd A-lagare vid namn Christer Pettersson att göra
skitjobbet mot gratis knark, en gärningsman som kanske inte ens hade en
aning om vilka personer eller krafter som utnyttjade honom.

Fast allt detta är ju bara en kooonspiratioooonsteoriii. Och då kan det ju
inte stämma. (Gudskelov har denna hjärndött nördarroganta och
evighetsvalsande floskel dött ut på senare tid.)