[SKRIVA] Akademipriser

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 30 Nov 2008 13:34:35 +0100

Författaren Lars Andersson har tilldelats 100 000 kr i pris av Svenska
Akademien. Samytidigt får poeten och konstnären Leif Holmstrand
Kallenbergerstipendiet på 50 000 kr. (Men det här år småsummor jämfört med de
15-20 miljarder stat och kommun årlligen förfogar över för att via stipendier
och bidrag styra och ställa med kulturlivet.)

--Ahrvid

Ps. Såg en notis om att Akademimötet med Saviano och Rushdie fick sina 450
biljetter bokade på mindre än en minut! Man skulle maila en viss adress för
biljett, och det var tydligen rena rockhysterin. (Jag försökte men fick
ingenbiljett. Men jag såg  senare TV-sändningen av  mötet.)

--
ahrvid@xxxxxxxxxxx / ahrvid@xxxxxxxxxxxx / Gå med i SKRIVA - för författande,
sf, fantasy, kultur (skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe)

YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP!

Invite your mail contacts to join your friends list with Windows Live Spaces.
It's easy!