[SKRIVA] Ahrvid snubblar in på IPCC

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 24 Sep 2013 00:32:21 +0200

Det var inte meningen. Men jag råkade mer eller mindre snubbla över IPCC och
deras stockholmsmöte. Jag var sedan länge anmäld till föreningen Vetenskap &
Allmänhets möte 23/9 (jag har besökt dem i flera år i rad). Det hölls i lokalen
"Skyddsrummet" i Munchenbryggeriet.  Först för ett par dagar sedan erfor jag
att det var just där IPCC också - i en annan del av bryggeriet - skulle sitta
och skrodera sina klimatsagor. Jag höll mig till mitt möte (som var intressant,
handlade om skolan och vetenskapen) men i en paus gjorde jag en kort avstickare
till IPCC. På världens största klimat-site WUWT nämner jag litet om det,
inlägget September 23, 2013 at 1:49 pm
http://wattsupwiththat.com/2013/09/23/the-wuwt-hot-sheet-for-monday-sept-23rd-2013/#comment-1424733
Pga att jag inte är riktigt van vid Flicker än fick jag ladda upp mina bilder
en gång till, men jag TROR de skall ha en giltig länk i inläggetSeptember 23,
2013 at 3:10 pm (amerikansk tid, på något sätt).  Jag försökte inte snacka mig
in på själva IPCC-mötet (jag var inte föranmäld, och sakligt sett intresserar
det mig föga vad de sitter och orerar) utan såg det från utkanten.  Men det som
slog mig var hur FJUTTIGT det var. Ingången var öde. Enstaka vilsna själar vid
receptionen. Inga demonstranter. Inga aktivister som delade ut upprop. Inget
go. Inget drag. Väldigt stilla.  Man fick intrycket att det här var en döende
tankevärld. Det var dött. Stendött.

--Ahrvid

Ps. V&A:s möte var däremot litet hålligång! Ministrar och partiledare var där,
dryckjom och tilltugg. Träffade en gammal datorjournalistkollega som hela tiden
gick och berömde mina artiklar så jag blev alldeles förlägen... Det var go och
drag.

http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även AE i nya
E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan /