[SKRIVA] Ahrvid erkände fel! Sort of...

  • From: Aleph <info@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 01 Aug 2015 11:55:25 +0700

---- On Fri, 31 Jul 2015 22:26:07 +0700 Ahrvid wrote ----

Ahrvid, som aldrig någonsin erkänner minsta lilla antydan till fel<<
Inte? Alldeles nyss har jag för mig att jag gick med på att den nyfunna ubåten
kan ha varit från 1916.

Igår kväll förnam jag plötsligt en mycket ororande skälvning, likt ett
jordskalv men betydligt mer global och pandemonisk, som om verklighetens själva
grundstruktur och givna ordning rubbats. Det visade sig vara i samma sekund som
ovanstående kommentar förmäldes till världen.

Sedan noterade jag formuleringen att ubåten "kan ha varit från 1916", inte att
den _var_ från detta år. Det är säkrast att inte fråga Ahrvid vidare om detta;
risken finns att han i ett snäpp orsakar universums undergång genom ytterligare
ett anfall av bisarr och paradoxal ödmjukhet.

/ Rickard

IDÉ, VETENSKAP & SKÖNLITTERATUR
Timaios Press -- www.timaiospress.com
Aleph Bokförlag -- www.alephbok.com

-----
SKRIVA - sf, fantasy och skr�ck * �ldsta svenska skrivarlistan
request@xxxxxxxxxxxxx f�r listkommandon (ex subject: subscribe).