[SKRIVA] Re: 6370 Google-träffar

  • From: Kristoffer Holmén <illern@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 05 Apr 2007 06:06:52 +0000

tor 2007-04-05 klockan 02:57 +0200 skrev Ahrvid Engholm:
>    Det fascinerande är att mitt förnamn "Ahrvid" (mig veterligt är jag den
> enda i hela världen som stavar det så) ger knappt 35 000 träffar, och det
> är nog en underskattning. Jag har varit aktiv på nätet i 18 år och det
> borde vara mer (100 000-tals träffar).

Det händer å andra sidan att webbplatser upphör att existera och inte är
cachade av Google, Way Back Machine och liknande. Därtill har ju Google
en funktion för att sålla bort liknande träffar, är ovanstående resultat
med eller utan liknande träffar? Jag vet inte hur webbutiker överlag gör
om en butik tar slut; om de tar bort den offentliga noteringen av
boken/författaren eller om den ligger kvar. System som LysKOM sållar
bort saker efter en viss tid och det kanske finns liknande funktioner på
annat håll som listarkiv eller forum. Har du några smeknamn som kanske
borde stå för en del av träffarna du förväntar dig? jag får till exempel
väldigt få, om några, träffar på mitt namn och WRNU men om jag däremot
söker på '''Illern'' så dyker de plötsligt upp. Olika
engagemangsnoteringar försvinner dessutom om de inte blivit cachade på
något vis. Jag står till exempel inte kvar på WRNU:s redaktionssida
längre och den hittas inte heller av Google längre. alla saker kanske
dessutom faktiskt inte är tillgängliga utifrån (som till exempel ett
redaktionsforum).

>    Jag tror inte det är orealistiskt att få till 10 000 googleträffar för
> Mord på månen! Om jag nu ligger på nästan 6400 och det ökat utan att jag
> gjort så mycket...lär det fortsätta ett tag.
>    Mot 10 000!

Bra anda; i all vänskaplighet hoppas jag på att en dag gå om dig :-)

> --Ahrvid
>
> Ps. Du. Skriv på din website om Mord på månen. Skriv till dina kompisar!
> (Det fins ex kvar av andra upplagan som måste säljas.)

Skriver du om min bok då? ;-)

/Kristoffer

grundad 1997 * Info http://www.skriva.bravenet.com eller skriva-