[sfk] yangın tüpü

  • From: Caglar Guven <cguven@xxxxxxxxxxx>
  • To: sfk@xxxxxxxxxxxxx, sfk <sfk-dayanisma@xxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 9 Feb 2019 14:06:44 +0300

Aşağıdaki mesaj bir hoca tarafından odtü öğretim üyeleri listesine yollandı, aktarıyorum.

selamlar

çg

*********
Dün gece saat 12:30 da Adana’daki yangın incelemelerinden sonra Havaalanından Ankara’ya dönerken Sarayköy’de yolun sağ tarafında motoru alevli şekilde yanar durumda olan bir araba gördüm. Sahibi çaresiz durumda, yolun kenarında gelip geçen araçlardan yardım etmelerini istiyordu, fakat hiç kimse yardım etmiyordu, geçip gidiyordu.

Sağa çektim. Arka bagajdaki MAP tüpünü alarak yanan aracın yanına gittim. O esnada bir başka araçtan iki genç daha indi. Elimeki tüpü onlara verdim ve “sıkın” dedim. Sıktılar ve yangın derhal söndü. Adama adımı falan vermedim aracıma binerek yoluma devam ettim.

Değerli Facebook Üyesi Arkadaşlarım

Burada ikli nokta var;
(1) Türk toplum kültürü ölmüş. Yok böyle bir şey artık. Çaresiz durumda, yolun kenarında gelip geçen araçlardan yardım etmelerini isteyen adama hiç kimse yardım etmiyor, geçip gidiyor,
(2) MAP tüplerinde çok fazla sayıda Firmanın adıyla çıkan ürünler sahte. İçinde kireç ve mermer tozu çıkıyor. Bunlar yangını söndürmüyor. Diyebilirim ki sahta olanların oranı olmayanlardan daha yüksek. Kullandığım tüp HASSA marka. İçinde gerçekten MAP (Mono Ammonium bi-Phosphate) var. İşe yaradı ve etkili şekilde yangını söndürdü. Bu ürünün üreticisi Orta Doğu Teknik Üniversitesi’den geçen yıl lisans aldı, testlerini biz yaptık. Bu ürünün sahibi Orta Doğu Teknik Üniversitesi’ne elinde çok sayıda MAP tüpü ile geldi ve adamın getirdiği tüplkerin hepsini test ettik, hepsinden de kireç ve mermer tozu çıktı. Birçok şehirdeki incelediğim yangında, yangın başlarken işyeri Yetkilileri tarafından yangını söndürebilmek için ellerinden bulunan çok sayıda MAP tüpünün kullanılmasına rağmen yangın sönmedi, büyüdü, genişledi ve sonunda tüm fabrikayı, Alışveriş Merkezi (AVM)’yi sardı, tüm bina yandı. Bunu denetleyen yok. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı başka şeylerle, siyaset ile uğraşıyor. Bunu oraya şikâyet eden yok, kimsenin bundan haberi yok. Tüplerin içinde kireç tozu var.Hiçkimsenin bundan haberi yok.
(3) Ahlak sıfıra inmiş. Toplum kültürü, hem toplumsal yardımlaşma anlamında hem de sahte ürün üretme anlamında çürümüş.
BÖYLE BİR TOPLUM KÜLTÜRÜ İÇİNDE YAŞADIĞIM İÇİN UTANIYORUM.
Sent from my iPad