[pedijatrija] Pisanje e-pošte za: www.pedijatrija.org - Home

  • From: Đurđa Španović <djurdja.spanovic@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <pedijatrija@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 29 Jan 2012 21:11:10 +0100

www.pedijatrija.org - Home

       home
                        >   O društvu

                        >   ČLANOVI

                        >   Organizacija zdravstvene zaštite predškolske djece

                        >   EDUKACIJA- POSTUPNICI

                        >   RODITELJI

                        >   Linkovi

                        ESSOP Summer School

                        Mapa weba
                        Kontakt podaci

      ZAVRŠNO IZVJEŠCE SEKCIJE ZA PEDIJATRIJU STRUENE RADNE SKUPINE ZA
KOORDINACIJU,PRAAENJE I USMJERAVANJE REFORME ZDRAVSTVA U OBITELJSKOJ MEDICINI,
PEDIJATRIJI I GINEKOLOGIJI

                        OBJAVLJENO 21.10.09.

                       U rad Sekcije za pedijatriju Struene radne skupine za
koordinaciju,praaenje i usmjeravanje reforme zdravstva u obiteljskoj medicini,
pedijatriji i ginekologiji imenovani su :

                        1. ?ur?a Španovia,dr.med.specijalist pedijatrije,
predsjednica Hrvatskog društva za preventivnu i socijalnu pedijatriju HLZ, za
voditeljicu

                        2. Mirjana Kolarek- Karakaš,dr. med. specijalist
pedijatar, dopredsjednica Hrvatskog pedijatrijskog društva HLZ, za zamjenicu
voditeljice

                        3. Ilonka Artukovia,dr.med.specijalist pedijatar,
elanica

                        4. Branka Eovia,dr.med.specijalist pedijatar,elanica

                        5. Marija Hrastinski,dr.med, specijalist opae medicine,
voditelj Službe za ugovaranje HZZO-a,elanica

                        6. Prof.dr.sc. Milica Katia,dr.med.specijalist opae
medicine,proeelnica Katedre za obiteljsku medicinu Sveueilišta u Zagrebu,
Medicinski fakultet,Škola narodnog zdravlja „Andrija Štampar“,elanica

                        7. Andrea Kostineer Pojia,dr. med. Specijalist
pedijatar,elanica

                        8. Sanja Predavec,dr.med., naeelnik Odjela za
izvanbolnieku zdravstvenu zaštitu MZSS,elanica

                        Cilj rada Sekcije za pedijatriju je, temeljem struenog
znanja i iskustva, pridonijeti ostvarenju temeljnih reformskih zahvata koji su
u suštini Zakona o zdravstvenoj zaštiti.

                        Zadaci Sekcije za pedijatriju su temeljeni na zadacima
cijele Radne skupine, koji su prema usvojenom programu rada , rašelanjeni na
elemente organizacije, financiranja i funkcioniranja pedijatrijske djelatnosti
u zdravstvenom sustavu PZZ Republike Hrvatske

                        Održane su ukupno eetiri sastanka Sekcije za
pedijatriju. Zapisnike sastanaka je sastavila dr Predavec a odobrila dr
Španovia (osim prvoga od 06.03.2009.), a nalaze se u privitku ovog izvješaa. (
Prilog br. 1.-4.)

                              Sekcija za pedijatriju podržava Reformu
zdravstvenog sustava u cilju unaprje?enja kvalitete zdravstvene zaštite djece,
u kojoj su prioriteti :

                                a.. smanjenje liste eekanja ( u pedijatrijskoj
djelatnosti to znaei smanjenje eekanja u eekaonicama ),
                                b.. stimulacija rada ,
                                c.. pacijent u središtu djelovanja te
                                d.. primjereni svekoliki status zdravstvenih
radnika.
                              Prilog br.8

                              Želi da se prepoznata specifienost pedijatrijske
djelatnosti zadrži i dalje te da se uvažavaju razlieitosti (obiteljska
medicina,ginekologija), napose onih razlieitosti kojih se kvaliteta može
analizirati dostupnim podacima (HZZO,HZJZ).

                              Sekcija je definirala slijedeae zakljueke i
prijedloge po tematskim cjelinama u pedijatrijskoj djelatnosti na razini
primarne zdravstvene zaštite:

                              1.Financijski model ugovaranja

                              2.Hladni pogon

                              3.Dijegnostieko terapijski postupci

                              4.Indeksacija

                              5.Indikatori kvalitete

                              6.Standard i normativi

                              7.Grupna praksa

                              8.Mreža javne zdravstvene službe

                              9.Ugradnja graduacije u Odluku o osnovama za
sklapanje ugovora o provo?enju zdravstvene zaštite iz obveznog zdravstvenog
osiguranja

                              10. Aktualnosti :

                              a) prijedlozi izmjene Plana i programa mjera
zdravstvene zaštite iz obveznog zdravstvenog osiguranja

                              b) koncesije

                              c)informatizacija

                              1. FINANCIJSKI MODEL UGOVARANJA

                              Prijedlog: za zdravstvenu zaštitu djece
predškolske dobi:

                              100% glavarine + 10% DTP + 10% grupna praksa, bez
indeksacije

                              Sekcija za pedijatriju zalaže se za slijedeae:

                              - da se u pedijatrijskoj djelatnosti zadrži
postojeai financijski model ugovaranja odnosno da se u naeinu plaaanja zadrži
cjelovitost

                              Zdravstvena zaštita djece predškolske dobi
provodi se uz opsežni preventivni rad integriran s kurativom, a provodi ga isti
lijeenik, specijalist pedijatar , na temelju Plana i programa mjera zdravstvene
zaštite iz obveznog osiguranja.

                              Takvim radom postiže se iznimna kvaliteta
zdravstvene zaštite djece u PZZ –i koja mora ostati dostupna djetetu u punom
opsegu.

                              Preventivni rad ne smije postati fakultativna
opcija koja bi ugrožavala vea dostignutu razinu kvalitete zdravstvene zaštite.

                              Kurativni i preventivni rad se ne da
strukturirati te smo stoga mišljenja da je,zbog specifienosti pedijatrijske
djelatnosti u svakodnevnom radu, naein plaaanja nedjeljiv.

                              Predloženo je da se financiranje razradi za dvije
dobne skupine:

                              1) 0-3 godine života

                              2) 3-7 godine života.

                              Potrebno je predvidjeti dodatno plaaanje
provo?enja izobrazbe, znanstvenih i struenih istraživanja u praksi.

                              Posebni programi na razini lokalne zajednice i na
nacionalnoj razini tako?er smatramo da se dodatno ugovaraju i plaaaju.

                              Prilog br 5.

                              2. HLADNI POGON

                              Sekcija pedijatara u primarnoj zdravstvenoj
zaštiti ne podržava hladni pogon, odnosno stalni trošak poslovanja, jer smatra
da to nije:

                                a.. stimulirajuae,

                                b.. nije realno i

                                c.. nije pravieno.

                              Navedeno proizlazi iz razlieitog broja godina
radnog staža lijeenika i medicinske sestre, raeuna za grijanje , struju , vodu
koji su vezani na velieinu prostora i ostalo.

                                a.. Mišljenja smo da bi njime bili zakinuti svi
u priznavanju opsega svakodnevnog rada što bi bila destimulirajuaa mjera.
                                b.. Želimo da svi budemo plaaeni za ueinjeno, a
ne paušalno.

                              3. DIJAGNOSTICKO TERAPIJSKI POSTUPCI
                              DTP – dijagnostieko terapijski postupci za
pedijatrijsku djelatnost u PZZ

                              Podržavamo uvo?enje DTP , ali iskljueivo kao dio
dodatnog plaaanja.

                              - Mišljenja smo da treba, kao i do sada , DTP
plaaati u iznosu od 10% na 100% glavarine.

                              Obrazloženje:

                              - provo?enje DTP znaeajno odtereauje SKZ

                              - pojeftinjuje cjelokupnu zdravstvenu zaštitu

                              - stimulativno je, a pružanje usluga je
kvalitetno i mjerljivo

                              - zadovoljava potrebe pacijenata , a za lijeenika
je provedivo u cilju kvalitetne zdravstvene skrbi djeteta.

                              Takvim naeinom provo?enja DTP zadržavaju se naša
dostignuta prava .

                              DTP postupke plaeati po modelu cijena x usluga.

                              Informatieki programi koji ae se koristiti u
pedijatrijskoj djelatnosti PZZ moraju osigurati jednostavno bilježenje DTP-a i
izvještavanje o njihovom izvršenju.

                              Plaaanje po terapijskom postupku - DTP – primarna
zdravstvena zaštita u pedijatriji:

                              Tablica:

                              Red. Šifra Naziv DTP-a Cijena

                              broj

                              1. PZZO1 Uobieajena EKG-a korekcija i izraeun kao
i za

                              Snimanje 12 odvoda EKG-a ostale djelatnosti

                              Oeitavanje EKG nalaza

                              2. PZZO2 Kateterizacija

                              mokraanog mjehura,

                              uvo?enje trajnog katetera

                              ili zamjena istog

                              3. PZZO3 Otoskopija,

                              ispiranje cerumena

                              4. PZZO4 Zaustavljanje krvarenja

                              iz nosa, prednja tamponada

                              5. PZZO5 Primarna opskrba površnih

                              i manjih rana

                              6. PZZO6 Incizija gnojnih procesa kože

                              i potkožnog tkiva

                              7. PZZO8 Površna, lokalna anestezija

                              8. PZZO9 Odstranjivanje šavova

                              9. PZZ14 Previjanje

                              Prijedlog proširenja popisa DTP-a:

                              Molim izraeun cijena i nove šifre

                              10. 81030 Odstranjivanje neželjenog materijala

                              Odstranjivanje stranog tijela

                              Odstranjivanje stranog tijela iz uha i nosa

                              Odstranjivanje površinsko ležeaeg stranog tijela
iz rožnice i spojnice

                              11. 81230 Evakuacija sadržaja alimentarnog trakta

                              Ispiranje želuca

                                12.. Površna psihoanaliza
                                Psihološka savjetovanje i potpora (gubitak
bliske osobe ,rastava roditelja,maligna bolest i drugo )

                                13.. Inhalacija dišnih putova
                                14.. Aspiracija nosa
                                15.. Uzimanje CRP, LDH
                                16.. Toaleta pupka
                                Lapizacija pupka

                                17.. Adhezioliza
                                18.. Opskrba rana od opekotina
                                s.. Uzimanje obrisaka ( nosa, ždrijela,
nasofarinksa , kože, oka i drugo )
                                20.. Peak-flow metrija
                                21.. Davanje infuzija
                                22.. UZV kukova
                                23.. Pretraga urina test trakom
                                x.. Odre?ivanje GUK-a test trakom
                                25.. Primjena kisika
                                26.. Davanje intramuskularnih i subkutanih
injekcija
                                aa.. Va?enje krvi za skrining ( PKU, TSH )
                                ab.. Lijeenieko mišljenje i preoperativna
obrada
                                29.. Lijeenieka potvrda za potrebe vještaeenja
djece s teškoaama u razvoju i težim ošteaenjima zdravlja
                                ad.. Pregledi i specijalistieka mišljenja za
potrebe van zdravstvenog sustava

                              Prilog br.6

                              4. INDEKSACIJA

                              Sekcija pedijatara u primarnoj zdravstvenoj
zaštiti ne podržava indeksaciju i mišljenja je da nije opravdana kao sastavni
dio ugovaranja. Predlaže da Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje usporedi
potrošnju lijekova i uputnica u 2008. i 2009. godini, kako bi se utvrdila
opravdanost ili neopravdanost iste.

                              Ukazano je i da je potreban oprez za negativan
prikaz indeksacije.

                              Indeksaciju predlažemo samo kao stimulirajuau
mjeru iznad 100%.

                              5. INDIKATORI KVALITETE
                              Za uvo?enje indikatora kvalitete u svakodnevnom
radu potrebno je još mnogo temeljite razrade i analize, jer je prema iskustvima
drugih zemalja to iznimno osjetljivo i teško provedivo.

                              Mišljenja smo da bi kvalitetu rada trebalo
pratiti temeljem pomno izra?enih indikatora.

                              - Indikatori kvalitete ne smiju umanjivati 100%
glavarinu

                              - Stoga uvo?enje indikatora kvalitete može biti
jedino mjera izvrsnosti.

                              Ni u kojem slueaju oni ne bi smjeli biti mjera
kojom se vrši negativni pritisak na lijeenike u njihovom svakodnevnom radu s
pacijentima, a imaju za posljedicu ne zadovoljavanje djetetovih optimalnih
zdravstvenih potreba .

                              Stoga predlažemo praaenje rada kroz duže
vremensko razdoblje da bi se sagledalo realnije stanje ( epidemiološke i
sezonske varijacije ).

                              - Mjere praaenja pomno razraditi u cilju
stimulacije rada.

                               6. STANDARD I NORMATIVI

                              Standard

                              Postojeai standard po kojem jedan pedijatar skrbi
za 1000 djece u PZZ je prevelik i dovodi do

                              ugrožavanja:

                                a.. postignute razine kvalitete zdravstvene
zaštite djece
                                b.. izvršenja plana i programa zdravstvene
zaštite djece
                                c.. vremenskog i bodovnog normativa predvi?enog
standardom

                              Pedijatrijska struka je zauzela stav da je
potrebno , u skladu s Nacionalnom strategijom razvitka zdravstva 2006-20011
god., smanjenje standarda s 1000 na 850 djece po pedijatrijskom timu.

                              Financijska kalkulacija tima po principu
glavarine mora biti uskla?ena s novim brojem djece, tako da bi se zadržala
dosadašnja razina u odnosu na druge sudionike PZZ.

                              Uzimajuai u obzir specifienost djelatnosti kao i
edukacije pedijatri svojim svakodnevnim radom doprinose znatnoj uštedi
financijskih sredstava, jer manje optereauju SKZ i laboratorijsku dijagnostiku,
pa im stoga treba stvoriti uvjete za njihovo optimalno djelovanje.

                              Normativi

                              Nastavno na standard mišljenja smo da je potrebna
korekcija normativa.

                              Predlažemo da minimalni normativ iznosi minus 50%
od standarda odnosno 425 pacijenata, a maksimalni normativ plus 50% standarda,
odnosno 1275 pacijenata.

                              Praaenjem dnevnog i mjeseenog izvršenja vidljivo
je znaeajno kontinuirano premašivanje vremenskih i bodovnih normativa koji
potencijalno:

                                a.. ugrožavaju kvalitetu provedbe zaštite
zdravlja djece

                                b.. poveaavaju moguanost struene greške

                                c.. dovode do narušavanja psihofiziekog stanja
pružatelja zdravstvene usluge

                              Umjesto standardom predvi?enih 34 pregleda dnevno
odra?uje se prosjeeno od 50-60.

                              Predvi?eno bodovno izvršenje dnevno se dvostruko
premašuje.

                              Navedenim proizlazi da je smanjenje standarda i
normativa direktna ušteda financijskih sredstava.

                              Prilog br.7

                              7. GRUPNA PRAKSA

                              Prihvaaamo grupnu praksu , ali uz razradu i s
odre?enim uvjetima.

                              Grupnu praksu treba uvoditi postupno uz osobnu
odluku subjekta – pedijatra.

                              Sekcija za pedijatriju predlaže:

                                1.. Grupna praksa nije obvezna.
                                2.. Pedijatri koji ustroje naein rada po naeelu
grupne prakse prihoduju dodanih 10% pripadajuaeg iznosa udjela ukupnog broja
pacijenata u skrbi svih timova u grupnoj praksi.
                              Obrazloženje:

                              Ulazak u grupnu praksu ne smije biti obvezujuai
,vea iskljueivo po principu vlastite odluke o potrebitosti, svrsishodnosti i
provedivosti istog.

                              Pedijatri organizirani u grupnu praksu obvezni su
osiguranim osobama Zavoda za zdravstveno osiguranje kroz grupnu praksu
osigurati :

                                a.. 12 satnu dostupnost ( od 7,30 do19,30 sati
) u slueaju hitnosti
                                b.. Timski rad doktora ukljueenih u grupnu
praksu kroz struene konzultacije i evaluaciju rada
                                c.. Konzultaciju elanova prakse prema posebnim
znanjima i vještinama pojedinog elana grupne prakse
                                d.. Druge sadržaje koji me?usobno definiraju ,
a pridonose ueinkovitijem i kvalitetnijem provo?enju zdravstvene zaštite
osiguranih osoba Zavoda
                              5. Ukupna financijska sredstva prihodovana po
naeelu grupne prakse treba podijeliti jednakomjerno, prema broju timova, tako
da svaki tim prihoduje jednaki iznos sredstava.

                              6. Poticanje struenog usavršavanja lijeenika i
medicinskih sestara(redoviti strueni sastanci)

                              Sukladno postojeaim uvjetima rada za sada nije
prihvatljivo:

                              1. Centralno narueivanje pacijenata za sve
lijeenike ukljueene u grupnu praksu.

                              2. Dostupnost potrebne dokumentacije pacijenata
svim lijeenicima koji provode grupnu praksu

                              3. Gubi se naeelo prava na izbor lijeenika. Za
provedbu je dvojbeno kadrovsko rješenje. Stoga s postojeaim radnim,
tehnieko-informatiekim kao i programskim rješenjima nije moguae preuzeti
kvalitetnu provedbu navedenog.

                              8.MREŽA JAVNE ZDRAVSTVENE DJELAATNOSTI

                              Mreža javne zdravstvene službe je donijeta i
objavljena u «Narodnim novinama», broj 98/09.

                              Sekcija za pedijatriju skreae pozornost na
važnost praaenja odobravanja zahtjeva za popunu mreže, kako bi realizacija
popune mreže odgovarala stvarnim potrebama.

                              9. UGRADNJA GRADUACIJE U ODLUKU O OSNOVAMA ZA
SKLAPANJE UGOVORA O PROVO?ENJU ZDRAVSTVENE ZAŠTITE IZ OBVEZNOG ZDRAVSTVENOG
OSIGURANJA
                              Sekcija za pedijatriju naglašava potrebu izmjene
pod zakonskih akata Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje: Odluka o
osnovama za sklapanje ugovora o provo?enju zdravstvene zaštite iz obveznog
osiguranja

                              - Izmjenom el. 26 Zakona o zdravstvenoj zaštiti
stekli su se nažalost uvjeti za izmjene u pod zakonskim aktima HZZO-e.

                              U cilju unapre?enja i oeuvanja postignute razine
zdravstvene zaštite djece predškolske dobi nužno je u pod zakonske akte HZZO-e
ponovno ugraditi graduaciju ugovaranja , kako je bilo u Ugovorima do
2007.godine , a koja je ugovorom iz 2007.godine , za razdoblje do 2009.godine,
brisana.

                              Graduacija podrazumijeva :

                                a.. prilikom opredjeljenja ugovaranja djece
predškolske dobi prednost ima specijalist pedijatar zatim
                                b.. specijalist obiteljske medicine te
naposljetku
                                c.. lijeenik bez specijalizacije.
                              Ugovaranjem bez graduacije dolazi do
izjednaeavanja specijalnosti što dovodi u pitanje potrebitost svih
specijalizacija,a to smatramo nedopustivim.Navedeno je potrebito zaštititi pod
zakonskim aktima.

                              - Specijalizacijama se dokazuje steeeno znanje,
vještine i kompetencija za obavljanje pojedine djelatnosti, a HLK za isto
izdaje licencu za samostalan rad.

                              - Upozoravamo i podsjeaamo na Pravilnik o
minimalnim uvjetima u pogledu prostora, radnika i medicinsko-tehnieke opreme za
obavljanje zdravstvene djelatnosti kojeg je potrebno provoditi.

                              - Stoga molimo i ponovno skreaemo pažnju
mjerodavnih na potrebu izmjene el. 13. Odluke o osnovama za sklapanje ugovora
za provo?enje zdravstvene zaštite iz obveznog zdravstvenog osiguranja.

                              U cilju :

                              1. - oeuvanja i primjerenog popunjavanja Mreže
pedijatrijskih ordinacija u PZZ-i kao i

                              2. - pravovremenog kontinuiranog upuaivanja na
specijalizaciju iz pedijatrije na primarnoj razini

                              3. – zadržavanja postignute razine kvalitete
zdravstvene zaštite djece predškolske dobi

                              Mišljenje pedijatrijske struke je da je potrebno
zaštititi prava djece na zdravstvenu zaštitu i kroz ovu zakonsku regulativu.

                              10. AKTUALNOSTI
                              a) Prijedlozi za izmjenu Plana i programa mjera
zdravstvene zaštite iz obveznog zdravstvenog osiguranja / cijepljenja vezati uz
sistematske preglede

                              Plan i program mjera zdravstvene zaštite iz
obveznog zdravstvenog osiguranja potrebo je jasnije definirati i staviti u
realitet provodljivosti.

                              Elanovi struenog društva HLZ- Hrvatsko društvo za
preventivnu i socijalnu pedijatriju žele uz elanove Sekcije za pedijatriju biti
aktivno ukljueenu u izradu novog Plana i programa, te izradu istog u suradnji s
MZSS i HZJZ.

                              Prijedlog Sekcije za pedijatriju je da se u Plan
i program mjera zdravstvene zaštite iz obveznog zdravstvenog osiguranja uvrsti
izmjena i dopuna kojom se svako cijepljenje veže uz sistematski pregled., zbog
einjenice da svakom cijepljenju obavezno prethodi sistematski pregled djeteta.

                              Stoga predlažemo sistematske preglede vezane uz
cijepljenje u dobi od:

                              -2 mjeseca

                              -4 mjeseca

                              -6 mjeseci

                              -12 mjeseci

                              -18 mjeseci

                              -36 mjeseci

                              Kao i sistematski pregled u dobi od:

                              -1 mjesec

                              -9 mjeseci

                              b) Koncesije

                              Sekcija za pedijatriju podržava koncesiju kao
model rješavanja statusa pedijatara u PZZ.

                              Temeljem izra?ene studije opravdanosti davanja
koncesije za obavljanje javnozdravstvene službe u djelatnosti opae/obiteljske
medicine, stomatološke zdravstvene zaštite, zdravstvene zaštite dojeneadi i
predškolske djece, zdravstvene zaštite žena, zdravstvene njege u kuai i
medicinsko-biokemijske dijagnostike u pojedinoj županiji, sukladno objavljenoj
Mreži javne zdravstvene službe, izradit ae se obavijest o namjeri davanja
koncesije za pojedinu županiju. Ista ae biti sukladno Zakonu o koncesijama
objavljena u Narodnim novinama, a potom u istom obliku i na web stranici
županije.

                              Dokumentacija za nadmetanje za provedbu postupka
davanja koncesije za obavljanje javnozdravstvene službe, moai ae se podiai u
županiji, uz naknadu koju ae odrediti sama županija.

                              c) Informatizacija

                              Sekcija za pedijatriju istaknula je važnost
uvo?enja informatizacije u pedijatrijsku djelatnost te ugradnje specifienosti
pedijatrijske djelatnosti u program informatizacije primarne zdravstvene
zaštite. Ujedno je predloženo da i pedijatar primarne zdravstvene zaštite bude
ukljueen u izradu programa. Napominju se dosadašnje konzultacije sa HZJZ oko
moguaih rješenja vezanih za godišnja izviješaa i ino.

                              Elanice Sekcije za pedijatriju SRS:
Artukovia,Eovia,Kolarek-Karakaš,Kostineer,Španovia

                              U Zagrebu, 10. lipnja 2009.god.

     Tražilica

                  KNJIGA ZA VAŠE DIJETE

                  Ako trebate....

                  UPUTE ZA ORALNU REHIDRACIJU

                  ANKETA

                       Koga želite da bude  liječnik Vašeg djeteta mlađeg od
7godina?

                       pedijatar

                       obiteljski liječnik

                       liječnik opće prakse