[neveh-l] Fw: [neveh-l] Fw: תגובה ליונה

  • From: Reuven Werber <reuw@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: צוות כללי נווה חנה <neveh-l@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 18 Feb 2010 20:17:22 +0200

הקושיות באות מהסתכלות על רב גדול, שנפל בעצת יצרו לבור תחתיות, והתורה לא הגנה
עליו - זה קשה מאוד
אך אדם אשר נטיותיו הפוכות ויצרו גדול - מוטלת עליו משימה גדולה להתגבר על כך
והתורה עוזרת למלחמה ביצר - אך לא תמיד יצליח.
נדמה לי כי הרב שטיינזלץ כותב על שמשון - אשר נכשל באהבת נשים מפוקפקות - והשאלה
נשאלת - נזיר בישראל - נופל כך?
אלא שניתנה לו גבורת אנשים גדולה מאוד - ועימה גם יצר גדול! והנזירות נועדה לסייע
לו להתמודד עם קושי זה. וזה עזר אך לא באופן מלא.
ואולי בקיצור - "רב שחוטא" מעורר תמיהה רבה, אך "חוטא" שנהיה רב - מעורר פחות
תמיהה.
שנשמע רק טוב
חיים ברנר

בתאריך 18 בפברואר 2010 15:10, מאת Reuven Werber <reuw@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>:

  תגובה לרב יונה גודמן - מה אומרים בעקבות החדשות?

  לרב יונה יקירי,

  לא יכולתי שלא לכתוב למקרא דבריך, ואבקש שהדברים יפורסמו, אפילו שאני אחרון

  הראויים.

  אין צורך להכביר מילים על גודל המשבר והמבוכה האישית והאמונית.

  איך קמים וממשיכים ומחנכים את תלמידינו לגדלות בתורה ולשמירה מדוקדקת של שמירת

  מצוות, כאשר אחד מעיקר נושאי דיגלה נחשד במעשים כאלו חמורים?

   איני יכול לקבל את ההסבר הרגיל: אין אפוטרופוס, או כל הגדול מחבירו, יצרו גדול

  ממנו. הרי בדיוק על זה אנו מחנכים כל יום. יסוד חינוכינו מבוסס בכך שהתורה

  מתקנת את האדם, מעדנת את היצרים, מכוונת את אורחותינו בכל צעד ושעל. מי שמחנך

  את תלמידיו ללבוש נעל ימין לפני שמאל, ולאחר מכן לקשור שרוך שמאל, לא יכול לתרץ

  שגם גדולים נופלים. אם הגדולים נופלים, אז לקטנים מותר! בסיס התורה היא שהיא

  תורת חיים, וכל העוזבה הולך בדרכי מיתה בעודו בעולם הזה. התורה היא מדריכת

  החיים להתנהגותינו בעולם הזה. הייתכן שמי שגופו תורה, ייכשל בדברים שקטנים אינם

  מעיזים להעלותם על דעתם?

  לולא החתומים על ההודעה של פורום תקנה, היו אחרים מאשר מו"ר הרב אהרן

  ליכטנשטיין והרב יעקב אריאל, הייתי פוטר את עצמי באמירה סתמית על עוד השמצה

  כנגד רב.

  אך, כאשר ענקי רוח אלו חתומים, שהאחריות על כל כלל ישראל מונחת על כתפיהם, אז

  כאן אנו ניצבים בפני גודל המבוכה.

  כיצד ניישב את הסתירה בין ההאשמות של גדולים אלו, לבין הדמות האהובה כל כך של

  הרב מוטי אלון? הרב אלון שמפיץ כל כך הרבה תורה בארץ ובעולם, הרב של אלפי

  תלמידים ועוד ועוד שאין צורך להאריך בשבחים.

  המוצא היחיד שאני מוצא הוא חוסר ההבנה של שכלי הדל. כמו שאיני יודע לפשר בין

  ידיעת ה' לבין בחירתי החופשית. כמו שאיני יודע להסביר את תועלת מותו של ילד אחד

  בשואה, קל וחומר של מליון וחצי ילדים. כל אלו לא מונעים ממני המשך עבודת ה'

  שלי, כך איני יודע להסביר כיצד גדול ומרביץ תורה לרבים, כמו הרב אלון, עשה

  מעשים המיוחסים לו. איני יודע לפשר בין ההאשמות של הפורום, לבין דמותו של הרב

  אלון.

  יש לנו הרבה שאלות בחיים, וזה מיתווסף עתה לרשימה שלי. לימד אותנו רב גדול:

  מקושיות לא מתים.

  אני מקווה להמשיך להתחזק בכבוד ובאמונת החכמים שיש לי גם כלפי הרבנים הגדולים

  חברי פורום תקנה, וגם לרב מרדכי אלון.

  הערה: אין בדבריי אלו משום חוסר הזדהות במטרות של פורום תקנה. בכל מקום שיש

  התנהגות לא תורנית או מוסרית של אישיות תורנית בכל תחום, יש לפעול למען הפסקת

  המעשים בדרך הטובה ביותר.

  הכותב בדמע,

  רפי אוסטרוף

  הערה: דבריי נכתבים ביום רביעי בבוקר ונכונים לשעת כתיבתם!

  Reuven Werber
  Edtech Coordinator
  Neveh Channah HS - Israel
  http://www.nevnet.etzion.k12.il