[neveh-l] מחשבות משני קצות הגלות

  • From: נחמיה קרקובר <ndkrakover@xxxxxxxxx>
  • To: neveh-l@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 16 Jul 2013 13:41:48 +0300

אתמול שבו בנות השביעית מפולין, אלו המחשבות שמלוות אותי מטקס החזרה.

ופעם אחרת היו ר' עקיבא וחבריו עולים במעלה הר הזיתים, כיון שהגיעו למקום
המקדש קרעו בגדיהם. משראו שועל יוצא מבית קודשי הקודשים התחילו בוכים ור"ע
מצחק.
אמרו לו מפני מה אתה מצחק? אמר להם מפני מה אתם בוכים?
אמרו לו מקום שנאמר בו הזר הקרב יומת שועלים הילכו בו ולא נבכה?!
אמר להם משום כך אני צוחק משנתקיימה נבואת ציון שדה תחרש בידוע שתקיים נבואת
עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים.

ושוב פעם אחרת היו עולות נערות במעלה דרך חברון בואכה בית לחם, משהגיעו להר
הנציב ראו ירושלים בתפארתה התחילו כולן צוחקות ואחת בוכה.
אמרו לה מפני מה את בוכה? אמרה להן מפני מה אתן צוחקות?
אמרו לה ירושלים ותפארתה וישראל במעמדן ולא נצחק?!
אמרה להן משום כך אני בוכה, ילדים בבורות ישראל בארובות, הג האלוקים מושפל עד
שאול תחתיות ולא אבכה?!
הביטו אלו באלו, עין בעין, דמעת גיל נתערבבה בדמעת תוגה,
ומנהמת ליהן התחננו יחד:
'השיבנו ה' אליך ונשובה חדש ימינו כקדם'.

בבנין ירושלים ננוחם.
נחמיה