[majornaschack] Re: Fw: 2a laget

  • From: Leif Ström <leif@xxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: majornaschack@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 12 Nov 2015 17:01:49 +0100

Hej alla!

Jag förstår Bosses frustration att alltid behöva jaga för att få ihop lag.
Finns det verkligen ingen i andralaget som kan hjälpa till? Bosse sköter ju
redan det mesta som ordförande och allt i allo. Helst borde man ju slippa
ringa runt utan spelarna borde själva anmäla intresse, men dit är det
tydligen långt.

Jag håller helt och hållet med Roy och Lennart. Det vore förödande för
klubben om andralaget lades ner. Då har vi snart ingen klubb, tror jag.

Kanske är det så att om vi saknar två man får vi lämna en lucka i varje lag
och inte låta andralaget ta smällen varje gång. Även om jag tycker som Roy
att vi skall spela om vi är så många att reglerna tillåter det, så är det
ju "skämmigt" för dem som spelar att lämna en massa wo. Bra att Gisli
ställer upp. Kan inte någon av de andra "avbytarbänksönskande" tänka sig
ett parti?

Hälsningar
Leif S