[lispuam] Organizacja Koła Lispa

  • From: Mateusz Malisz <mateusz.t.malisz@xxxxxxxxx>
  • To: lispuam@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 25 Nov 2015 01:55:45 +0100

Witam serdecznie.

Wczoraj, tj. 24.11.15r. odbyło się pierwsze spotkanie (nieformalnego) Koła
w tym roku akademickim. Wyznaczyliśmy zadania na pierwszy sprint, jak i
zaplanowaliśmy organizację Koła.

Koło obecnie działać będzie w następujący sposób:

Korzystać będziemy z technik programowania zwinnego(tzw. Agile) -
dwutygodniowe sprinty, podczas których tworzyć będziemy produkt. Opisywać
postęp i kontrolować zadania będziemy za pomocą narzędzia zwanego
Taiga(które jest znane już wszystkim uczestnikom Koła).

Kod, dokumentację i tego typu rzeczy zapisujemy w języku angielskim(dla
ułatwienia ewentualnym chętnym z zagranicy dołączenia do projektu), jednak
komunikacja nasza na liście będzie w języku polskim.

Nasz (obecnie) 3-osobowy zespół spotykać będzie się co 2 dni na tzw. "scrum
meeting". Podczas tych spotkań będziemy prezentować postępy w obecnym
sprincie, jak i planować pracę na najbliższe dni. Ma to za zadanie
motywować i umożliwiać wzajemną kontrolę.

Pierwszy sprint poświęcony będzie przygotowaniu środowiska pracy oraz
dokończeniu projektu gry. Po tej fazie wkraczamy w strefę
implementacji(jest to opisane na Taidze - story "Budowa Serwera 1.0".

Dodatkowo sprinty będą nazywane alfabetycznie - by było ciekawiej - według
pewnej ustalonej konwencji. Na szybko wpadłem na nazwy Państw(najchętniej
użyłbym języków programowania, jednak wykorzystałem to w poprzednim
projekcie i zapragnąłem pewnej odmiany) - jestem otwarty na sugestie innych
konwencji.

Pragnę również zaznaczyć, że repozytorium na GitHubie jest już gotowe, pod
tym adresem: https://github.com/MatthewRock/Dominion . Prawa zapisu mam
tylko ja - osoby pragnące wysłać pliki, powinny wykonać forka repozytorium,
następnie je sklonować u siebie, zmiany wykonać na osobnym - stworzonym
przez siebie - branchu, a następnie wysłać je na swojego forka. Po tej
operacji wystarczy przesłać mi pull requesta do mergowania naszego głównego
mastera z owym branchem. W razie pytań - kontakt osobisty jak najbardziej
możliwy. GitHub zapewnia zarówno interfejs graficzny(strona) jak i
tekstowy(przez konsolę) do tej operacji - jednakże nie wiem, czy graficzny
nie jest prostszy i bardziej responsywny.

W razie pytań zachęcam do dyskusji w tym temacie. Jeśli dobrze pamiętam -
wystarczy odpowiedzieć na tego maila, by doszedł on do wszystkich i został
uznany za "odpowiedź" w obecnym "temacie".

W przypadku chęci założenia nowego tematu - adres pozostaje ten sam:
lispuam@xxxxxxxxxxxxx

Z wyrazami szacunku,
Mateusz Malisz