[kof] Velkommen til alle!

  • From: Jesper Andersen <jesper@xxxxxxxxx>
  • To: kof@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 18 Oct 2014 17:11:41 +0200

Hej alle,

Denne mail er kun en kort forklaring omkring hvordan mailing listen
fungerer og hvad vi har snakket om til vores første møde og fremgangen i
det.
Hvis man vil sende en mail ud til alle medlemmer, starte man sit mail
program og sender en email til følgende adresse: kof@xxxxxxxxxxxxx
Så sørger en computer for at alle medlemmer får en mail!

Vi havde møde i Onsdag's hvor følgende var til stede: Claus, Niclas, Trine
og Jesper.
Følgende havde meldt fra grundet arbejde eller personlige årsager: Morten,
Doc og Lars

Tilbuddet fra Bone Hunters MC klub, blev enstemmigt afvist af flere årsager.
- Stilen lignede mere 1% klub end en 99% klub
- I de regler vi havde fået fat på var det ikke muligt alle medlemmer kunne
være med
- Regelsættet bar præg af der lagde op til en mere hård stil end vi havde
forestillet os

Vi besluttede allerede der at oprette vores egen klub!

Det skal siges, der intet er besluttet. Alt er åbent til diskution, først
ved den stiftende general forsamling hvor der godkendes vedtægter og poster
til bestyrelse besat er det gældende. Indtil da skal det følgende betragtes
som foreslag og arbejdsskitser.

Vi har sat gang i følgende opgaver:
- Kalendar til ture og træf i 2015 sæson (Jesper)

- Mailliste til kommunikation af medlemmer. (Jesper)
Dette er valgt da nogen ikke er på facebook, og andre(mig selv) overvejer
at slette denne. Denne liste er nu oprettet og punktet kan betragtes som
færdigt.

- Rygmærke klub. (fælles)
Vi har stemt for at få lavet et rygmærke, da det er nemmere for os at
identificerer os over for mærkesager når vi kører samlet, og evt skal tage
kontakt til andre organisationer. Rygmærket er der stemning for bliver
lavet i sort/hvid. med et våbenskjold, sværd, hjelm eller en MC kørende på
en vej i skjoldet. Der er taget kontakt til en kunstner og der forventes 2
design forslag til dette midt November. Dette bliver afregnet privat mellem
Jesper/Trine og kunstner.
Link til de foreslag der er lavet:
https://www.dropbox.com/s/jzuwk5266958w2j/KOF_logo2.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/2bxc7yjt2w5j3ym/KOF_logo.png?dl=0
Dette er ide-skitser der er afleveret til kunstner, så det kommer til at se
bedre ud ;)

- Regler / vedtægter (Jesper)
Der er snakket om vi bruger standard forenings regler, som bliver
modificeret til MC klub. Der har været følgende foreslag oppe som burde
blive være en del af reglerne. (igen er alt til debat og forslag modtages
med kyshånd)
- åben klub for alle (ingen MC størrelse restriktioner, eller køn .. ja,
kvinder må også være med ;)
- 1% opførelse er eskluderingsgrund
- Forholdsvist lemplige regler for prøvemedlemmer. Altså ikke flere års
prøvetid, eller alt muligt gejl som man ser andre steder.
- Klub beslutninger kan KUN tages ved personlige fremmøder. Der kan altså
IKKE tages beslutninger over mail, telefon, facebook eller andet. Man kan
dog godt fremmøde over f.eks skype .. vi lever trods alt i en teknologisk
tidsalder ;)
- Ingen vest restriktioner .. hvis man vil køre i en pink cowboy vest, er
man stadig velkommen.
- Kontigent 200kr halvårligt. Betales 1/4 og 1/10 til den lokale afdeling.
Hvis en afdeling har klubhus eller større udgifter, er dette udover det
faste kontigent og op til afdelingen at føre regnskab med dette.

- Følgende poster er lagt til foreslag:
-- President
-- Vice President
-- Kasser
-- RoadCaptain
En repræsentant for hver afdeling i bestyrelsen som minimum.

Umidlbart tror jeg det var det hele .. hvis nogen har kommentar, foreslag,
ris/ros er I meget velkommen til at skrive.
Som sagt er alt til debat, og mailinglisten kan vi diskuterer
ændringer/foreslag osv. Men alle beslutninger tages i fællesskab på møder.
Derfor kan vi dog godt lave forarbejdet ;)

Jeg får lavet en medlemsliste hurtigst muligt. Men alle har mit telefon
nummer, så hvis der er nogen kritiske behov for kontakt ringer I bare til
mig, så skal jeg nok smide oplysninger ud.

--
/Jesper Andersen
"Of course I dont look busy .. I did it right the first time"