[kfar_etzion] כלבים

  • From: משפחת קנוהל <eknol@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: Kfar Etzion list <kfar_etzion@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 27 Dec 2009 17:53:09 +0200

ב''ה

עד מתי?!

עד מתי יהיו הכלבים לנו למפח נפש ועגמת נפש ולעיתים אף ליותר מכך...

לפני כחצי שנה פניתי לאמיתי לאחר שראיתי כיצד כלב גדול מתנפל על ילדה כבת 4 במשך
שניות ארוכות עד שהגעתי אליהם, ואיני יודע איזו צלקת נפשית היא סוחבת מאז. נעניתי
אז שזה פרוייקט של ו. חברים והוא אף שלח לי הצעה של תקנון שהתקבל בשדה אליהו בעבר.
פניתי לועדה, אך עם חילופי הראש שלה הדבר נדחה לקרן זוית.
כמעט מדי שבוע אנו זוכים למצוא ליד ביתינו (ואני מניח שהדבר מצוי גם במקומות אחרים
בקיבוץ) טיטול לעוס ומפורר, שקית אשפה שכל תכולתה מפוזרת ולעיתים אף ציוד מאחד
הבתים (בעיקר נעליים). היום הטיטול המפורר על כל תכולתו קידם את פנינו בדשא של בית
הכנסת.
ראשית אני פונה לבעלי הכלבים - אף אחד לא מעוניין למנוע מכם לגדל את כלבכם, אך עשו
זאת בצורה שאינה פוגעת באופן כה חמור בשכניכם ובשאר תושבי המקום. אי אפשר שילד
יפחד ללכת מהבית מחשש שהכלב יתנפל עליו (לא מדובר על פחד כללי מכלבים, אלא על פחד
אמיתי שכלבים מסויימים יתנפלו עליו), אי אפשר שאורחים שאינם מתושבי המקום יזכו
להתנפלות של אחד הכלבים כי הוא לא מכיר את ריחו, אנו לא מוכנים ל"תערוכות" שכלביכם
מציגים לנו בדשא הפרטי והציבורי. לאחרונה שמעתי שאף בעלי כלבים קטנים חוששים
מהכלבים הגדולים המתנפלים עליהם ונושכים אותם...
לכל הציבור אני קורא: הבה ונדון בתקנון שד''א ונתאים אותו לצרכינו ועל ידיו ישכון
שלום בין השכנים ובין כל בריותיו של הקב''ה.
באהבה רבה לכולם
אלישיב

ב"ה

נוהל לאחזקת כלבים וחתולים

הגדרה:

כל האמור בסעיפים 1, 5, 6, 9, 10, 12, 13, בנוגע לכלבים, כוחו יפה גם לחתולים.

החזקת כלבים וחתולים מותרת לתושבי קבע בלבד. האחריות על כלב מוחזק

ע"י ילדים תחול על ההורים. מתנדבים חברי גרעינים, תלמידי אולפן, הכשרה,

ילדי חוץ, אורחים וכו', לא יגדלו כלבים במשק.

על בעלי הכלבים להחזיקם במקום שלא יפריעו לדיירים השכנים. לכלב מפריע

ייקבע מקום סביב גדר המערכת, בתיאום עם הרב"ש. ייאסר לבנות מלונות או

להחזיק כלבים באזור בתי הילדים והלינה.

אסור להביא כלבים לאזור מוסדות ציבור: בית הכנסת, בית מדרש, חדר האוכל,

בתי ילדים ובריכת השחייה.

על בעל הכלב חלה חובת הניקיון בכל מקום שכלבו קשור, מטייל ומלכלך.

 על בעל הכלב חלה החובה לחסנו כחוק.

 כל הוצאות החזקת הכלב, כולל: חיסון, ריפוי, מזון וכד' יחולו על בעל הכלב.

 אסור לקחת כל מוצרי מזון שעדיין ראויים למאכל אדם מן המטבח, חדר האוכל

ובתי הילדים להאכלת כלבים וחתולים.

טיולים באזור המגורים ובחצר יתקיימו אך ורק כשהכלב קשור ומובל

ברצועה ע"י בעליו.

בעל הכלב אחראי ישירות לגבי כל נזק שייגרם ע"י כלבו לאחרים. הוראה זו

תקפה, גם במקרה שכלב הזיק לכלב אחר.

אסור לגדל כלבים לשם רווחים כספיים (מכירת גורים, הרבעות ע"י כלב משובח

 וכיו"ב).

לפני רכישת או אימוץ של כלב חדש, יש לפנות למזכיר ולקבל את אישורו לכך.

בעלי כלבים, הנעדרים מן המקום, ידאגו לאחזקה בזמן היעדרם, עפ"י כללי נוהל

זה.

במקרה שיהיו תלונות מצד חברים על הפרעה עקב אחזקת כלב, יובאו התלונות

לידיעת בעל הכלב ואם תימשכנה התלונות, מזכיר הפנים ו/או גוף אחר שיתמנה

לשם כך, יהיו מוסמכים להורות ולהעביר את הכלב המטריד לאגודה לצער בעלי

חיים או לחסלו.