[kfar_etzion] צמחוניים וטורפים

  • From: רזי בן יעקב <RAZIEL@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: תפוצה כפר-עציון <kfar_etzion@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 06 Aug 2009 10:44:07 +0300

שלום לכולם.

בצמוד לצילום הכתבה על אהרון ארז וחברת "אבני דרך" שפורסמה בתאי הדואר, ישנה
כתבונת קטנה נוספת ש"נשמטה" לתוך הצילום.

היא מצורפת בזה בקובץ מסודר.

בכתבה מתואר מה קורה בחלק מהקיבוצים שעברו לשכ"ד זה או אחר.

אני מדגיש: "בחלק!".

איני מבקש לעצור את ההתקדמות לעבר "עתיד טוב יותר" (הלוואי וכך יהיה).

אני רק מבקש לשים כבר מעתה, לכולנו, תמרור עצור גדול – שתפקידו לא לבלום, אלא
להביא למחשבה נוספת ושיקול נוסף טרם הכניסה לצומת.

בהרחבה הקהילתית, בין אם נודה בכך ובין אם לא, נוצר פער רחב מאוד (לשיטתי עצום)
בין החזון למעשה.

תמיד יהיה פער ואיני הוזה באשליות.

אך אני סבור שלא הצלחנו (כולנו! לא רק אמיתי וצוות ההרחבה!) לצמצם את הפער הזה
לכדי פער נסבל שאיתו אפשר לחיות בשלווה (ולכן אני מניח שעוד צפויות לנו בעיות
בלתי נסבלות ובלתי פתירות ביחסי חברים-תושבים).

אני מבקש כבר מעתה מאלו שעוסקים בהצעות השינוי לעשות כל שביכולתם למצוא את הדרך
לשמור על פער סביר בין חזון למציאות בשינוי אורחות החיים.

ערך העצמאות הוא חשוב, אך ערך השיתוף חשוב הרבה יותר.

הצורך בהרחבת עצמאות החבר וצמצום תלותו במוסדות הוא מהותי וחשוב, אך היכולת
להמשיך לשתף פעולה ולחיות ביחד אחרי השינוי היא הרבה יותר קריטית!

קשה לי מאוד להיות שותף לקידום תהליך השינוי, כי מעבר להיותי קרוע בנושא, אני
שקוע בתהליכי למידה כיצד לחיות בשלום גם עם חזון וגם עם מציאות (אמיתי מהווה
עבורי מורה מוצלח לנושא).

בתקווה שהחיות הטורפות לא תרעינה באחו שלנו.

רזי