[hu-nvda] Openoffice tapasztalatok

  • From: "Dr. Simon Gergely" <dr.simon.gergely@xxxxxxxxx>
  • To: <hu-nvda@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 27 Mar 2010 13:48:32 +0100

Sziasztok!

Igaz, nem ezen a listán kezdtem a témát, de szorosabban ide tartozik, ezért
előzményekkel együtt megírnék néhány tapasztalatot az openoffice-szal
kapcsolatban.

Áronnak köszönhetően kiderült, hogy az Openoffice használható NVDA-val, ha a
Java támogatást és a Java Access Bridge-et feltelepítjük és bekapcsoljuk az
openoffice beálításainál a kisegítő lehetőségek használatát.

Valóban, a program viszonylag jól használható.

Áron felvetette viszont, hogy az open office writerben nem megy neki a
folyamatos olvasás. Ez sajnos nekem sem megy.

Észrevettem egy másik hibát is: nem tudom lekérdezni az open office writerben a
karakter- és bekezdésformázást, azt mondja az NVDA, hogy nincs formázási
információ.
Áron, kérlek, jelezd a fejlesztőknek ezeket a problémákat, ha van megoldás
ezekre, akkor azt örömmel várnám.
Továbbá, tudtok-e arról, hogy az openoffice súgóját hogyan lehet használni?
Sajnos ezt egyelőre nem sikerült még elolvasnom, helyette az Openoffice magyar
oldaláról töltöttem le pár tankönyvet és összefoglalót.

Az Openoffice akadálymentesítésével kapcsolatban kerestem a Google-ben, de
használható információt (pl. billentyűparancsok listája, vagy az Openoffice és
a képernyőolvasók egymáshoz való beállítása, nem találtam. Ha tudtok segíteni,
ezt is előre is nagyon köszönöm.

Sziasztok!

S.geri