[hu-nvda] Re: BRAILLE KIJELZŐ

  • From: Ócsvári Áron <oaron1@xxxxxxxxx>
  • To: hu-nvda@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 21 Jul 2009 15:29:41 +0200

Sziasztok!

Most töltöttem le a legújabb nvda snapshot kiadást, és azt tapasztaltam, h az ok gomb helyett gien van fordítva. Nos, régen beszéltünk erről, h javítva lesz a hiba. Hogyhogy így maradt? A fejlesztők nem módosítottak?
Sajnos még nem sikerült beküldeni a fejlesztőknek a javított fájlt, de most a nyári szünetben újra megpróbálom

Elővettem régi alva braille terminal 20 készülékemet, gondoltam, h nvda-val is kipróbálom. Én a támogatott kijelzőknél nem találtam az enyémet, és így nem is tudom használni a nvda braille támogatását. Hogy lehetne drivert integrálni nvda-ba? Lehetséges egyáltalán ilyen? Várható, h a jövőben több braille kijelzőt támogat az nvda?
Úgy tudom, hogy csak az alva 40 és 80 tipusokat támogatja, de ha leírod a pontos paramétereit a kijelzőnek, akkor beküldöm a lev-listára.
Más:
Az msn-ben vmiért nem olvassa fel a beviteli ablakot. Főleg akkor zavaró ez nálam, ha gépelési hibát követek el, és csak az üzenet elküldése után hallom, mit és hol hibáztam.
Használd az áttekintő kurzort (ha nem tudod, hogy mi az, néhzd meg az NVDA súgót).

Az outlook express-ben megoldható lenne, h amikor egy üzenetet olvasok, tudjak a nyilakkal navigálni az adott üzenetben? Eddig csak teljes olvaással votl hajlandó felolvasni bármilyen üzenetet. Thunderbirddel jobban menne nvda?
Igen, én a Thunderbird 3-ast ajánlom, az a legjobb szerintem. Ugyan beta, de nekem gond nélkül működik.

Ha már a braille támogatásról beszélünk, elmondhatom, hogy már benne van a Liblouis nevű programban (ez küldi ki a braille kijelzőnek, hogy hogyan jelenítse meg a karaktereket) a magyar tábla, így már csak arra várunk, hogy az NVDA-sok frissítsék az adatbázisukat, és lesz magyar braille tábla.
      Üdv: Áron
------
Ha akar kuldeni egy uzenetet erre a listara, akkor irjon a
hu-nvda@xxxxxxxxxxxxx
cimre.

ha leakar jelentkezni erröl a listarol, akkor irjon a
hu-nvda-request@xxxxxxxxxxxxx
cimre, a "unsubscribe" szóval a targyban.

Tekintse meg a lista honlapját a //www.freelists.org/webpage/hu-nvda
webhelyen.
A NVDA magyar forditas honlapja a
www.eurpod.com/nvda.html
oldalon talalhato. Itt tobb informaciot tud kapni a szoftverrol és letudja
tolteni a legujabb verziot.
------