[gnestahandel] Presentkort Gnesta Handel

  • From: kassor <kassor@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <gnestahandel@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 08 Jan 2015 06:11:38 -0800

Hejsan,
Nu när allt börjar landa och lugna ner sig efter jul och nyår sitter säkert
flera av er med presentkort från Gnesta Handel som ni vill lösa in.
Då det är ett stort flöde av presentkort efter att kommunen hade det som
julgåva till all personal tänkte jag här förtydliga lite vad som gäller och hur
ni löser in era presentkort.

Först och främst ska ni alltid hantera presentkorten från Gnesta Handel som
kontanter när ni får in dem, för sedan får ni kontanter av mig (Gnesta Handel)
oavsett om det är pengar i handen eller insatt på ert konto. Är det något som
är oklart kan ni alltid kontakta mig så kan jag förklara mer ingående.

För inlösen av presentkorten kan ni göra enligt dessa tre alternativ:
1) Vid bara enstaka presentkort kommer ni lättast in till mig med presentkorten
och får kontanter i handen.
2) Vid flera presentkort kan ni fakturera Gnesta Handel och bifoga alla
presentkort,
3) alternativt kan ni sammanställa alla presentkort och häfta upp dem på A-4
papper, gör notering hur många presentkort det är, totalsumma, vilken butik som
löst in dem samt vilket konto ni vill ha pengarna insatt på, sedan gör jag en
överföring till er så snart som möjligt.

För att underlätta för mig får ni jättegärna sortera presentkorten i
nummerordning då vi bockar av på listor vilka presentkort som blivit inlösta
för att veta hur många presentkort som är kvar att lösa in.

Som jag nämnde tidigare, tveka inte att höra av er till mig om ni är osäkra hur
ni ska göra. Jag hjälper mer än gärna till så det blir rätt både för er och för
Gnesta Handel.

Mvh
Marie Rosander,
kassör Gnesta Handel