[fda-list] cennik administratora :-)

  • From: Madzia Szałajko <szalajko@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: "listamailingowa" <fda-list@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 18 Jan 2002 22:49:07 +0100

 Dzwonienie do mnie z pytaniem - 10 z³
* Dzwonienie do mnie z g³upim pytaniem - 20 z³
* Wezwanie mnie do innego budynku - 5 z³ / krok
* Wezwanie mnie do innego miasta - 50 z³ / km + benzyna
* Je¶li przerywasz mi czytanie Newsów - 25 z³ / artyku³
* Dzwonienie do mnie zg³upim pytaniem którego nie umiesz sformu³owaæ - 30z³
* Twierdzenie ¿e jestem niekompetentny, poniewa¿ nie umiem zinterpretowaæ
twojego nieumiejêtnie sfiormu³owanego problemu - 1000 z³ +koszty uszkodzeñ
* Pytanie przez telefon bez uprzedniego skorzystania z helpu - 10 z³
* Pytanie na które odpowied¼ jest w manualu - 10 z³
* Pytanie kiedy w³a¶nie w co¶ gram - 20 z³
* Dzwonienie do mnie z problemem który ju¿ raz poprawi³em - 100 z³
* Twierdzenie ze to nie ty rozkonfiigurowa³e¶ software lecz b³±d jest po mojej
stronie - 200 z³
* Je¶li przerywasz mi kiedy w³a¶nie próbuje zliczyæ robaki biegaj±ce po moim
ekranie - 35 z³ I robak
* Je¶li przerywasz mi kiedy próbujê poprawiæ komu¶ innemu problem - 45z³ /h
* Je¶li chcesz ¿ebym wszystko rzuci³ i pogna³ naprawiaæ - 50 z³ / h
* Je¶li oczekujesz, ¿e wyja¶niê ci jak co¶ naprawi³em - 60z³/h
* Za spytanie siê dlaczego nie dzia³a co¶ nad czym aktualnie pracujê - 70 z³ /
* Za spytanie siê o naprawê czego¶ co ju¿ naprawi³em wczoraj - 25 z³ /h
* Za spytanie siê o co¶, o czym ju¿ wczoraj powiedzia³em ci ¿e naprawi³em, ale
nie naprawitem - 85z³
* Za twierdzenie ze moje poprawki nie dzia³aj±, kiedy dzia³aj± - 95 z³

* Je¶li zawracasz mi g³owê, kiedy w pokoju jest kto¶ inny kto równie¿ mo¿e ci
pomoc - 150z³
* Wyj¶cie do naprawy NATYCHMIAST po twoim telefonie - 1500 z³
* Dzwonienie do mnie z problemem który maj± "wszyscy w naszym zak³adzie" i
który "zatrzymuje ca³± prace". Je¶li pójdê go rozwi±zaæ, a ciebie nie bêdzie, i
nikt nie bêdzie wiedzia³ o co chodzi - 1 000 z³.
* Wyja¶nienie jakiego¶ problemu w pó³ godziny przez telefon, kiedy chodzi o
twój prywatny domowy komputer - 500 z³
* Je¶li sam wyja¶nisz co sta³o siê twojemu komputerowi i podasz jak go naprawiæ
- 150 z³.
* Za manie do mnie pretensji, je¶li cos sam naprawi³e¶, pomimo moich ostrze¿eñ
¿eby¶ niczego nie rusza³ - 300 z³.
* Za nie informowanie swoich wspó³pracowników o tym - 850 z³.
* Twierdzenie, ze mia³e¶ na my¶li napêd dyskietek, a powiedzia³e¶ dysk twardy -
50 z³.
* Po wymianie dysku twardego - 250 z³
* Naprawienie twojej "uszkodzonej" myszki poprzez u¶wiadomienie ci faktu
istnienia podk³adki pod mysz - 25 z³.
* Naprawienie twojej "uszkodzonej" myszki optycznej, poprzez obrócenie
podk³adki pod nnysz o 90 stopni - 35 z³.
* Naprawienie twojej "uszkodzonej" myszki poprzez wyczyszczenie rolek - 50 z³.
* Naprawienie twojej "uszkodzonej" drukarki przez wymianê tonera/tuszu -35z³
* Naprawienie CZEGOKOLWIEK "USZKODZONEGO" poprzez nacisniecie w³±cznika
zasilania - 250 z³.
* Naprawienie "zniszczonego" systemu poprzez w³o¿enie odwrotnie jakiegokolwiek
dysku zewnêtrznego - 200 z³.
* Naprawa "zawieszonego" systemu poprzez w³o¿enie odwrotnie wtyczki do
ethernetu - 375 z³.
* Naprawienie "uszkodzonego" serwera nazw (NAME SERVER) poprzez w³o¿enie
odwrotnie z³±czki SCSI przez kogo¶, kto przez przypadek znalaz³ siê w pi±tek po
po³udniu na miejscu, kiedy prawdziwy administrator w³a¶nie wyjecha³ na 2
tygodniowe wakacje - 400 z³ + koszty zniszczeñ.
* Odwiedzenie twojego starego uniwersytetu i naprawa uszkodzonego monitora
poprzez w³aczenie go do komputera - 50 z³
* Wyja¶nienie ¿e nie mo¿esz siê zalogowaæ na jaki¶ serwer, bo nie masz tam
konta - 10 z³.
* Wyja¶nienie, ¿e nie masz konta na maszynie, poniewa¿ u¿y³e¶ go do w³amania na
ten serwer - 500 z³.
* Zapomnienie twojego has³a po zapamiêtaniu go ju¿ manualnie - 25 z³.
* Zmiana swojego has³a na serwerze, bez uprzedniego poinformowania mnie o tym
fakcie i oczekiwanie ¿e sprawdzê twoja pocztê - 50 z³.
* Zmiana podzia³u pamiêci / partycjonowania dysków bez uprzedniego
zawiadomienia mnie 50 z³.
* Instalowanie programów bez informowania mnie / wczesniejszego zezwolenia -
100 z³ / program.
* Techniczna pomoc i wsparcie dla powy¿szych programów - 150 z³/godz.
(niezale¿nie czy znam ten program czy nie) :))
* Wylanie coli na klawiaturê - 25 z³. + koszt klawiatury.
* Wylanie coli na monitor - 50 z³. + koszt monitora.
* Wylanie coli na procesor - 200 z³. + koszt procesora + p³yty g³ównej +
cogodzinne raty wysoko¶ci 150 z³.
* za ponowne instalowanie systemu. Pozostawienie plików na desktopie 5z³ /
plik, 10 z³ / dzieñ.
* Czyszczenie myszki spirytusem i ¶ciereczk±- 50 z³ + koszt ¶ciereczki + koszt
spirytusu + koszty terapi .....
* Przyniesienie i zainstalowanie swojej w³asnej orginalnej kopii Norton
Utilities dla naprawy nowego komputera - 200 z³.
* Przejechanie na koniec d³ugiej listy stylów graficznych - 25 z³.
* Po³o¿enie nóg na stole ko³o komputera po 10 kilometrowym biegu ze Sosnowca do
Katowic - 50 z³.
* Spêdzenie 30 minut na okre¶laniu na czym polega problem i nastêpnych 5 na
wyja¶nianiu co trzeba zrobiæ, by us³yszeæ w odpowiedzi "To dok³adnie to samo co
pisa³o w ma³ym okienku zanim pan przyszed³" - 40 z³.
* S³uchanie twoich problemów z ustawieniem sieci, porada by¶ sprawdzi³ czy masz
w³o¿ona wtyczkê, us³yszenie odpowiedzi TAK, próba 5 innych rzeczy, próba
identyfikacji twojego typu z³±cza, us³yszenie odg³osów przesuwania mebli i
us³yszenie pisku "'ooo nigdy bym siê nie spodziewa³" -35z³.
* Udzielanie wsparcia softwarowego w zakresie zazwyczaj u¿ywanym w pirackim
oprogramowaniu - 25 z³.
* Wsparcie w zakresie "'Jak zdobyæ jeszcze jedn±, kopie ...(zwykle piracka)
...moja w³a¶nie gdzie¶ znik³a ..."' - 45 z³.
* Zmuszenie do s³uchania w firmie wypowiedzi w stylu "My nie jeste¶my
najlepszymi lud¼mi do rozmów na ten temat, dlaczego nie zadzwoni Pan na numer
gdzie Pan to zakupi³ ?" - 55 z³ / rozmowê
* Wyja¶nienie zakresu dzia³ania prawa autorskiego w chwile po otrzymaniu
wskazówki w powy¿szej odpowiedzi - 95 z³ (zawiera instrukcje w sposobie
uzyskania darmowego odpowiednika na publicznie dostêpnym serwerze)
* Nie zauwa¿enie czegokolwiek co pisze przed tob± na ¶cianie czcionka 18pt - 15
z³
* Je¶li napiszê "Komunikat specjalny !!!" - 45 z³ Je¶li to jest czcionka 144 pt
i przylepione na monitorze obróconym do drzwi - 75 z³
* Zg³oszenie wolnej transmisji plików mpeg - video z serwera w dolnej Slobawi
-25z³.
* Zg³oszenie tego wiêcej ni¿ raz - 5o z³.
* Zg³oszenie tego wiêcej ni¿ raz i imputowanie braku reakcji, kompetencji,
obs³ugi, wsparcia,... - 200 z³.
* Ceny us³ug zg³oszonych przez GSM, komórkê, pagera ... Cena po³±czenia + :
"Kiedy jestem zajêty czym¶ innym co jest wa¿ne - 50 z³.
* Kiedy jestem poza miastem i czuje siê zagro¿ony, bez dostêpu do plików helpu,
które gdzie¶ zosta³y i bez programów do diagnostyki - 100z³.
* Dzwonienie do mnie wiêcej ni¿ raz, by powiedzieæ ze drukarka jest offline, a
naprawa polega na naci¶niêciu "OnLine'' - 200 z³.
* Dzwonienie do mnie kiedy w³a¶nie ¶piê (a czynie to czêsto) - 50z³/dzwonek
* Dzwonienie i brak ze swojej strony identyfikacji przez pierwsze 5 sekund - 25
z³.
* Dzwonienie do mnie kiedy w³a¶nie zapomnia³em kto zg³osi³ ten problem i
zacz±³em mieæ nadziejê ze ju¿ wiêcej nie zadzwoni - 500 z³.

Specjalne dodatki :
* Zmuszenie mnie do spotkania z niedomytym u¿ytkownikiem - 75 z³ / h
* Spotkanie z u¿ytkownikiem, który nie u¿ywa jêzyka w³a¶nie u¿ywanego przeze
mnie na sieci - 50 z³/h
* Spotkanie z u¿ytkownikiem przekonanym o swojej wiêkszej wiedzy ni¿ moja, a
mimo to dzwoni±cym ka¿dego dnia o pomoc - 100 z³/h
* Spotkanie z komputerowym hobbist± - 125 z³ / h
* Pytania o inne ceny - 50 z³

Pozdrawiam
Madzia Sum

--