[DMS red alert !] Re: [dms-mail] Re: [CSC] NLC';s: NU!!!! [4 Attachments]

  • From: "Casper ter Kuile (laptop)" <casper.ter.kuile@xxxxxxxxx>
  • To: chaserz@xxxxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 17 Jun 2009 00:39:42 +0200

Geachte waarnemers,

Deze vind ik zelf ook wel aardig vanwege de wat langere belichting.
Hier komt de laaghangende mist boven het weiland ook nog een beetje uit.
Het is nog in het begin van de cyclus met de NLC's (nog) redelijk hoog aan de hemel.
Vandaar de 10-22 op de 10mm stand!
Opname gemaakt om 21:33 UT.
4 seconden belicht op ISO 400.

Met NLC groet,

Casper.

Casper ter Kuile (laptop) wrote:
[Attachment(s) from Casper ter Kuile (laptop) included below]

Geachte waarnemers,

Zoals zo vaak met NLC's zijn ze helemaal aan het begin het fraaist omdat ze hoog aan de hemel staan.
Wel moet je natuurlijk even wachten totdat het contrast met de hemelachtergrond optimaal is.
Maar dan heb je ook wat zoals bij deze verschijning.
Je ziet heel duidelijk dat de display naar 00:00 uur toe steeds zwakker wordt.
Wat dat betreft heb ik goed gehandeld om zo snel mogelijk na Jacob's foon direct met de fiets naar het Houdringebos gegaan.
Daar mij opgesteld bij de eerste grote eik vanwaaruit ik perfect uitzicht heb naar de noordelijke horizon.
Een uitstekende waarnemingsplaats!

Met bijzonder tevreden groet,

Casper.

JPEG image