[dgz] RE: Fortsätt med skärpningarna

  • From: "Will Svenselius" <wille47@xxxxxxxxx>
  • To: "Niklas Ingvar" <niklas@xxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 6 Dec 2000 19:44:57 +0100

Hej Niklas,

> Det verkar som du e rädd för att fölora kontrollen eller nått. Varför
> förbjuder du något så DUMT
> som att inte få skicka till vem jag vill det har ju FÖR FAN inte DU med att
> göra. Om jag har klagomål
> skickar jag det till dig + alla andra som  det RÖR SIG OM DVS säga ALLA.......

Allt mejlande som har med föreningen att göra har jag i allra högsta grad med
mig att göra, i egenskap
av styrelsemedlem. Vill du skicka mail till hela föreningen, använd
mailinglistan.

> Propaganda är det inte utan REKLAM för ESKOLAS politik VILKET inte är
> ANARKISTISK det är bara
> du som fått alla att tro det. JAg och eskola har snackat HANS politik e inte
> anarkistik för HAN
> stödjer de vesäntliga stadgar som exiterar nu för tillfället och vill ha
> demokratisk FRIHET

Reklam för politik är samma sak som propaganda.
Att den är anarkistisk är inte jag som hittat på, även om jag personligen anser
det.
Ni själva säger ju att Alex' politik är fascistisk, är inte det lika illa?

> [...]
> hörlurar, man ska kunna köra dustbowl 5 ggr i rad utan att nån
> klagar, man ska kunna pissa på bordet (utanför), man ska
> INTE kunna avstå CS när det är schemalagt för spel."
>
> Står det nån stans att vi ska skita i LAGARNA. Han kanske inte har format
> sitt budskap ordentilgt..
> VILket ENkelt ÄR  """DEMOKRATISK FRIHET""" alla stadgar ska självklart följas
> Eskola vill inget
> annat det  t.ex "Jag kände för FRISK luft skulle öppna fönstret och det fick
> jag inte
> för styrelsen är dom enda behöriga det är FEL"

Fel. Vill Herr Markus Eskola ha frisk luft kan han gå utomhus en stund, öppnar
han fönstret så
blir det svinkallt inne (då värmen i lokalen inte fungerade) för ungefär
hälften. Hade Markus ställt
sig upp och skrikit "JAG VILL ÖPPNA FÖNSTRET ÄR DET OK?" och majoriteten hade
ropat "JA VISST" eller dylikt
så hade jag inte haft något emot det. Det är uppförandet att göra saker som
påverkar många utan att
fråga först som jag och flera andra stör mig på.

> Jag klagar som sagt bara till dig WILLE men eftersom jag anser att alla bör
> se just detta
> medelande så bör du skicka ut det orört till alla medlemmar om du inte har
> nått vettigt skäl till varför INTE..

Jag uppskattar att du följer min uppmaning att inte skicka ut massmeddelanden.
Du borde dock nyligen ha fått ett nytt mejl angående föreningens nystartade
mailinglista som
tillåter vem som helst som är medlem att skicka ut meddelanden till alla.

Jag har skickat vidare detta brev till mailinglistan så att alla får ta del av
det.

Mvh Wille