[camera oscura] Re: Pre-esposizione

  • From: "Sergio Bova" <sergio.bova@xxxxxxxx>
  • To: <camera_oscura@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 20 Nov 2005 16:22:57 +0100

l'ho usata una volta perchè avevo una luce di un forte lampione che bucava la
foto come un morso di un topolino. così quel bianco puro dopo il colpo di luce
era diventato di un leggero grigino e ne ero soddisfatto fino a quando ho
mostrato la stampa ad un professionista della CO, il quale mi ha detto: in
questa stampa hai dati un colpo di flash e me ne accorgo perché è tutto un po'
velato ... :-((((((
una tecnica che sia immediatamente riconoscibile non è una buona tecnica
secondo me, forse ero stato io ad usarla male, comunque non l'ho impiegta più,
anche se è alquanto diffusa: (http://www.silverprint.co.uk/dark23.html prezzo
ovviamente in sterline)

      RH DESIGNS PAPER FLASHER

      The PaperFlasher makes it easy to flash and fog photographic materials to
control contrast and add tone to otherwise blank areas. It comprises a tiny,
lightweight, electronically stabilised light source, and a battery operated
control box and timer. The light source can be mounted on the darkroom ceiling,
on the enlarger lensboard, or in any other convenient position using Blu-Tak,
double sided tape, Velcro or similar. The timer is easy to use, and
incorporates a novel test strip generator for quick and accurate determination
of the amount of exposure required. The exposure time can range from 1.0
seconds up to 84 seconds, and is microprocessor controlled to 1/10th of a
second accuracy. Uses for the PaperFlasher are legion - pre and post flashing
exposures for contrast control, controlled fogging to add tone to blank areas
of a print, fogging of print borders, etc.

  Code Product Net +VAT
      - RH PaperFlasher 55.32 65.00