[bergenhifi] Diverse

  • From: "Andreas Misund Berntsen" <interman@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <bergenhifi@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 5 Dec 2006 18:55:55 +0100

Jeg hadde tenkt at denne mailen skulle gå ut for en stund siden, men grunnet
eksamener har det blitt utsatt til nå.

Siden en del av oss naturligvis er ganske opptatt i desember blir det ikke
noe offisielt møte. Dette betyr ikke at det ikke kan bli noen private
samlinger, og for å hjelpe det i gang har det blitt spurt om jeg kunne sende
ut liste over email adresser slik at folk kan komme i kontakt med hverandre
utenom ?fellesen?. Det virker som om mailene vårene blir arkivert på
webserveren til freelists.org, så for å unngå eventuelle spam banditter har
jeg lagt lista her: http://www.bergenlydlaug.com/kontaktinfo.xls

Neste punkt er en ide som kom i slutten av sist møte. Ivar Lorentzen har sin
egen test cd som han har tatt med på møtene til nå. Det ble diskutert om vi
skulle lage noe slikt som kunne fordeles til alle medlemmene, hvor vi
foreslår låter som er spesielt nyttig til å teste ting og tang. Klubbkassa
har ikke blitt rørt siden domenet ble betalt, så utgiftsmessig er det ikke
noe problem, men så er det det praktiske.

Cd?en må naturligvis inneholde nok sanger til å teste det meste et anlegg
kan prestere. Disse sangene må på en eller annen måte komme fra dere til meg
(eventuelt ukomprimert / lossless komprimering over nettet), hvorpå jeg
naturligvis brenner ut nok kopier til alle sammen og fordeler disse på
fremtidige møter. Et forslag var å ta utgangspunkt i Ivars cd og eventuelt
bytte ut sanger der som ønskes av andre. Kom med forslag og ideer. En tanke
kan være å ha en årlig cd.

Mvh, Andreas