Svar: M13 fra sidste år - læselig udgave

  • From: "Erik Klausen" <ekl@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 20 Apr 2010 12:06:53 +0200

Hej alle.
Jeg beklager, men nu gjorde jeg det altså igen. Sendte en ulæselig mail.
Her er den i læselig form:
----------------------------

Hvis Mogens' teori er rigtig, handler det vel nærmere om at fotografere
*forskellige* objekter under den samme vinkelafstand til Månen, idet det
grønne skær kommer som følge af en brydning i atmosfæren.

I skal netop undgå at have M13 som fælles element i billederne. En anden
stjernehob, eventuelt en åben for at få en anden sammensætning end de
kugleformede, ville være lige så god. En galakse eller en gas-sky vil
også have områder i den svage lysstyrke, som ser ud til at forstærke
grønfarvningen.

mvh.

Erik Klausen

Dato:Mandag,19apr2010,23h50mDST,MogensBlichfeldtwrote.
Re: M13 fra sidste år,

Hej Michael, Torben og andre,

Du anfører Michael:
Hvordan vi eventuelt kunne verificere, om teorien er
rigtig ??