Re: Kraftigt lysglimt på 5 sek. nær Mirach Kl. 21.39

  • From: Henrik Rosenørn Johannesen <henrik.rosenoern@xxxxxxxxx>
  • To: <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 22 Aug 2012 23:03:55 +0200

Hej Søren

Nu står Mirach jo ret lavt i øst 21.30, så en Iridium-satellits
bevægelses-retning kan have en retning der er så meget mod dig, så den
angulære bevægelse er så lille, at  den ser ud til at stå stille.

Alternativt kan et flys landingslys også være ret blændende hvis den har
retning mod dig og dermed har en tilsvarende lav angulær bevægelse

Er det muligt at den bare har bevæget sig meget lidt i de 5sek?

Mvh Henrik