Re: Fotokonkurrence 2010

  • From: Jesper Grønne <fotojesper@xxxxxxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 24 Mar 2010 20:25:20 +0100

Hej Bjarne.

Det er dejligt at du gerne vil deltage i fotokonkurrencen, du har helt
sikkert også noget rigtigt godt at byde ind med.
Desværre kræver en web-baseret konkurrence, at man deltager "på nettet".
Jeg skal forsøge at komme med en lille vejledning, håber den hjælper.

1. gå ind på siden
http://astrophoto.dk/gallery/index.php

2. registrer dig ved at klikke på knappen til registrering (oppe til
venstre).
følg vejledningen undervejs i registreringen, udfyld et brugernavn,
password og gerne de øvrige felter vedrørende eventuel medlemsskab af
klub, by m.v.

3. når du har registreret dig, får jeg en mail om ny registrering, og
jeg vurderer om registreringen er reel, eller spam (dem er der en del
af).
Hvis registreringen ser reel ud, aktiverer jeg registreringen, og du
får en mail om at du er aktiveret på galleriet.

4. du kan nu logge ind med det brugernavn og password du har valgt.

5. du kan nu give kommentarer til alle billeder i galleriet, give
stjerner og selv oploade billeder (max. 1800 kb. og 1200-1800 pixels,
for store billeder kan overbelaste serveren)

Du oploader et billede ved at klikke på "Upload fil" knappen.
Så får du et skærmbillede hvor du kan vælge dit billede "vælg arkiv"
Du finder derefter dit billede, i den mappe det ligger i på din
computer, og vælger det. (billedet skal på forhånd være i en passende
størrelse, f.eks. 1200 pixels)
Klik på "continue" eller "fortsæt" (der kan vælges forskellige sprog),
se evt:
http://astrophoto.dk/gallery/displayimage.php?pos=-19

Når billedet er oploadet, skal du vælge hvilket album det skal
placeres i, til den aktuelle konkurrence skal du i listen over albums,
rulle ned til Miscellaneous/2010Competition albummet, og vælge dét.
Undervejs skal der klikkes på relevante knapper for at komme videre.

Så skulle billedet gerne være med i konkurrencen, og være synligt i
albummet
http://astrophoto.dk/gallery/thumbnails.php?album=140

venlig hilsen
Jesper.