Bubbletågen fra 13. okt 2007 med Canon 400D umodificeret

  • From: "Agga og Michael" <aggamich@xxxxxxxxxx>
  • To: <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 9 May 2010 21:07:44 +0200

Kære astrolistere
Jeg håber i vil bære over med, at jeg sidder og leger med gamle optagelser, men
jeg har først nu "knækket koden" med at processere, ihvertfald så jeg vil være
bekendt at vise resultaterne. Der er stadig lang vej igen, men jeg er selv godt
tilfreds med, at jeg nu kan finde ud af at kalibrere, stacke osv. Mht.
billedbehandling har jeg meget at lære.

Her er en udgave af boblen, hvor data er fra 2007. Taget med C14, reducer,
Canon 400D umodificeret, processeret i Images Plus, 190 min med 10 minutters
subs, 800 ISO, kalibreret med bias, flats og darks.

http://dl.dropbox.com/u/5290132/Bubble%20190%20min%20800%20ISO%20131007.jpg

Mvh
michael