Re: Brækkende nyt

  • From: Frank Sørensen <astronom@xxxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 15 Jan 2011 19:43:27 +0100

Inderne har spottet fejlen for længe siden, og har kompenseret for den i
hundredevis af år.

Dette gør selvfølgelig Indisk astrologi til korrekt vås, modsat den
vestlige, som er helt forkert vås :-)

Nu skal man jo passe på at man ikke får ørerne i maskinen i dette forum,
men Thyco Brahe ernærede sig faktisk som astrolog, og tjente til sine
instrumenter og livets ophold, ved at
levere (helst gode) horoskoper til kongefamilien.

Ligeledes var Kepler astrolog for den tjekkiske kejser Rudolf den 2., så
det skal man ikke kimse ad. Han opfandt endog nogle berømte "Kepler
korrektioner", som kunne sættes i værk,
når horoskoperne lå lidt for langt fra virkeligheden. Ja - Selv Newton
var alkymist (vist i det skjulte).

Jeg ved ikke hvad der gik af dem den gang, men måske følte de at de blev
nødt til at spille på flere
heste - bare for en sikkerheds skyld :-)

- Frank

--
Frank Sørensen 56°10'45"E 10°11'28"N