Re: Begynderkikkert - ny eller brugt søges

  • From: Henrik Rosenørn Johannesen <henrik.rosenoern@xxxxxxxxx>
  • To: <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 8 Dec 2012 20:08:49 +0100

Bordteleskop + "ækvatorialmontering"
Så er der også en anden mulighed; Nemlig den nye Heritage-114P VIRTUOSO til
2500kr
Se http://www.opticalvision.co.uk/images/products/large/792.jpg

Den er udstyret med en Autotrack computerstyring som følger stjernerne;
Man indstiller breddegraden ved at køre den op til de 56grader og lave et
dobbelttryk.
Derefter skal den bare pege vandret mod nord når man starter den, og så
følger den stjernerne
Det kan selv et barn finde ud af :)

Mvh Henrik