[anagnorisi] Re: [anagnorisi] Re: Πρώτες απορίες για τη Β' Εργασία...

  • From: "Konstantinos Iliopoulos" <digitaldiaphony@xxxxxxxxx>
  • To: anagnorisi@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 2 Apr 2006 01:13:06 +0300

Βρε, κοίτα να δεις που μεγαλώνουμε και πληθαίνουμε :-)

Χαίρομαι που συμφωνούν τα αποτελέσματά σου. Αυτό σημαίνει όμως ότι και τα
δικά σου ιδιοδιανύσματα είναι κανονικοποιημένα? Ρωτάω γιατί στη δεύτερη
άσκηση, στο τρίτο ερώτημα, έχουμε να συγκρίνουμε τα κέντρα βάρη με τα
ιδιοδιανύσματα. Αν είναι κανονικοποιημένα δε θα βγάλουμε και πολύ νόημα, ε?
Τέλος πάντων, αυτό που θέλεις να μου πεις είναι ότι ουσιαστικά έβαλες τον
αλγόριθμό σου να τρέξει για 10.000.000 φορές και -αν και δεν συνέκλινε- εσυ
πήρες το W που βρήκες? Τέσπα. Λέω να το αφήσω όλο το βράδυ και να δω το πρωί
τι έγινε :-).

Όσον αφορά τώρα τη δεύτερη άσκηση, πρώτο ερώτημα, ζητάει επίσης να βρούμε
πόσο % των δειγμάτων κάθε ποικιλίας κατατάσσονται σωστά κάθε φορά. Αυτό που
καταλαβαίνω ότι πρέπει να γίνει, και πείτε μου αν συμφωνείτε, είναι το εξής:

Κατ'αρχάς δε χρησιμοποιώ τα δείγματα μέσω των οποίων έγινε η εκπαίδευση. Για
τα υπόλοιπα δείγματα λοιπόν: έστω ότι ξέρω ότι κάποιο από αυτά ανήκει στην
ομάδα π.χ. 1. Αν W12, W13, W23 τα διανύσματα διαχωρισμού των ομάδων 1,2 /
1,3 / 2,3 αντίστοιχα, τότε πρέπει για το δείγμα της ομάδας 1 να ισχύει :
W12' * X > 0 και W13' * X > 0. Αν ένα δείγμα όμως ανήκει στην 2 τότε πρέπει
W12' * X < 0 και W23' * X > 0. Αντίστοιχα και για την ομάδα 3. Διαφωνεί
κανείς?

Τέλος, Παναγιώτη, τις γωνίες τις βρίσκει κανείς ως εξής: γενικά ισχύει ότι
<U,V> = | U | * | V | * cosφ. Επειδή τα ιδιοδιανύσματά μας είναι μοναδιαία
(δυστυχώς?) είναι προφανώς | U | = | V | = 1. Άρα cosφ = <U,V> = U' * V.
Άρα (Matlab) η γωνία φ = acosd( <U,V> )   (το "d" στο acosd είναι για να
βγάλει το αποτέλεσμα σε μοίρες και όχι ακτίνια). Είπα στο προηγούμενο e-mail
μου ότι τα αποτελέσματα μου φαίνονται παράξενα αφ'ενός γιατί ο διαχωρισμός
(βλ. ποσοστά του Α.1) είναι μάλλον πολύ καλός και αφ'ετέρου γιατί άπό τις
γραφικές παραστάσεις περίμενα μεγαλύτερες γωνίες. Τέσπα, περιμένω την άποψη
και κάποιου άλλου εδώ...

Αυτά λοιπόν. Καλό σας βράδυ, περισσότερα αύριο :-)

Κωνσταντίνος