[accessible-android-nl] Re: Telefoon: LG G3S

  • From: "P. Otter" <pam.otter@xxxxxxxxx>
  • To: <accessible-android-nl@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 6 Dec 2014 11:25:06 +0100

over het algemeen is dat wel zo, er zijn maar een paar toestellen waar wij als blinden van moeten afblijven. alle telefoons van huawei bijvoorbeeld zijn tot op dit moment domweg niet toegankelijk. er zijn steeds meer bedrijven ofwel merken, die talkback belangrijk gaan vinden en beseffen dat hun telefoon ook toegankelijk dient te zijn, omdat talkback nu eenmaal vast deel uit maakt van android zelf. in de meeste gevallen is het zo dat alhoewel android eigenlijk altijd een versie van talkback ingebouwd heeft zitten het verstandig is deze direct te updaten. het aanschaffen van een goede stem kun je je tegenwoordig ook besparen, google tekst naar spraak is van een uitstekende kwaliteit. wat monotoon, maar het is slechts een navigatiestem, je hoeft er geen gesproken boeken mee te beluisteren. maar als werk stem is hij uitstekend te gebruiken en neemt weinig processortijd in beslag. dus over het algemeen zijn deze toestelletjes toegankelijk maar echt 100% zeker ben ik natuurlijk niet. dan zou je het toestel moeten kennen, ik ken dit toestel niet. vroeger was een merk als htc een drama voor talkback maar dat geldt tegenwoordig niet meer.

wel blijf ik zeggen, hoe kaler de android, hoe beter toegankelijk.
aldi wil ook nog wel eens met heel goedkope telefoons smijten, en daar heb ik er zelf een van en die is super toegankelijk.
een voorbeeld van voor een dubbeltje op de eerste rang <gniffel>
mvg
paul o

----- Original Message ----- From: "Wendy van der Meer" <wendymeer@xxxxxxxxx>