[xbmc-bg] Re: [xbmc-bg] Re: Последно обобщение

  • From: Kiril L <neohidra@xxxxxxxxx>
  • To: xbmc-bg@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 4 Mar 2014 00:33:07 +0200

> P.S. Някой знае ли какво се случва с низовете преведени след официалния
> "release"?

Ами след публикуването на XBMC 12.0 създадоха нов проект (XBMC Main),
като импортираха низовете от версия 12. Сега, след XBMC 13, май просто
ще актуализират проекта с нови низове от GIT хранилището. А всичко
преведено след официално публикуваните версии ще се види от
потребителите в следващите издания на версия 13 (13.1, 13.2 и т.н.).
Работата е че промените направени след официална версия ще бъдат
публикувани със следващата версия на XBMC, което значи месеци. За
облиците и добавките интервала не е толкова дълъг. Но няма да се
изгубят ако това те интересува.

> +1 за "няма данни" ако има достатъчно място
Появява се със сигурност в прозореца с прогнозата за времето, когато
няма данни :) Там, поне тогава, със сигурност има място. Някой да знае
за друго приложение?

> Parsing
> Parsing > Парсинг
>
> Това не знам в какъв контекст се използва, но не звучи правилно. На прима
> виста ми идва "обработка"/"обработване" като алтернативен вариант.
И аз не знам, трябва да изнамерим някой програмист или някой който се
занимава с аудио/видео да разясни за какво става въпрос.

> Video clock
> Video clock - По видео честота
>
> Това трябва да го видя къде се използва. Не ми стана ясно защо трябва да има
> "По" отпред.
В "Настройки > Видео > Възпроизвеждане (При мен се пада 6ти ред отгоре
надолу). Текущия превод е доста дълъг. Рязах колкото мога и като краен
резултат получих:
- Аудио/Видео синхронизиране Видео честота (пропусни/дублирай...
Тоест пак е дълъг, но не се сещам как иначе да го съкратим, че да се
побере на един ред. Тук май има и проблем с горния низ #13510 (Sync
playback to display), който превеждаме "Синхронизирай честотата на
обновяване на видеото с тази на екрана". Май опцията не касае
честотите, а по скоро се грижи картината да е в синхрон със звука.
Други мнения?

> За мен най-чистия превод в случая е "декодиращо устройство", т.к. към него
> се подават
> онези формати които се очаква че XBMC няма да "пипа"/декодира и оставя тази
> работа
> на външно устройство (Passthrough output device).

Но твоето предложение звучи добре. И това реално трябва да ползваме. Мерси!

> Мисля, че като изключим повелителното наклонение, звучи по-добре.
> Влизане/Излизане не е ли по-добре ако има достатъчно място?
Опцията която означава излизането от текущия профил няма самостоятелен
низ и не можем да вмъкнем предлог. Затова предпочетох "Излезте" -
крайния резултат е като обръщение и прикрива недостатъка. Иначе има
място. Кой вариант предпочитате да видите когато отворите менюто?
Има и друга опция - да искаме отделен низ за опцията, който да ни
позволи да вмъкнем предлог и да получим превод от типа на: "Излизане
от <име–на–профила>". Как да процедираме?

> Bits/sample
> Бит/мостра > Битове/сегмент
>
> Sample
> Сампъл > Сегмент
>
> Resample
> Преобразуване > Пресегментиране
> Въз основа на горни превод да го променим. Въобще заслужава ли си? Не
> ми допада, но го повдигам въпроса, за да запазим постоянство. Какво
> мислите?
>
> Не звучи много естествено, но това не означава че не е правилно.
> Мисля че е ОК.
Ами "Пресегментиране" е доста дълго и това ме притеснява иначе ми
харесва като цяло.

> msgctxt "#24063"
> msgid "Auto update"
> Автоматично актуализиране > Обновявай автоматично
>
> Аз съм за "Автоматично обновяване" - почти като твоя вариант е,
> но не използва повелителна форма
Предлагам го само защото извежда в началото същинското действие. Макар
и на мен да ми допада "Автоматично обновяване" в конкретния случай и
двата варианта са по-дълги от наличното място затова се заиграх с
подредбата.

> Някой въобще гледа ли телевизия през XBMC?
>
> Имам някакви такива идеи, най-вече защото ме дразни GUI-то на телевизора,
> пък и ще мога да си записвам разни работи ... но за момента липсва
> необходимия
> хардуер :-) Ако някой има идеи за нещо евтино и работещо - да сподели.
> Трябва да е
> DVB-C.

Колко евтино да е :) Аз съм се нагледал на HDHomeRun и по-точно на
HDHR3-EU, но ще почака още известно време. Поне за ефирна и местната
кабеларка ще върши работа.