[vbs2] Re: [vbs2] Re: [vbs2] Re: [vbs2] Re: [vbs2] Anette ~ Lektion 17 C - Et nyt forsök

  • From: "Anette" <anl25@xxxxxxxxxx>
  • To: <vbs2@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 21 Feb 2006 15:06:10 +0100

Hej Yrja,

Jeg har leget lidt med forskellige muligheder. Har sendt en ny version
hvor bilde og tekstbox forandres samtidig.

Det er ikke (!) en forglemmelse, når slut og start ikke arbejder sammen.
Det sker når jeg ikke forstår hvordan scriptet läser mine koder. Men det
lärer jeg jo her på kurset :)

Er jeg den eneste kursist i denne termin. Synes ikke jeg har set noget
fra Nora og Malin siden 12. februar? Jeg föler mig lidt ensom :(

Hilsen Anette

Nej men du har ju stoppat scriptet med denna rad -
- det går inte upp till de första raderna i subben igen och får reda på att det
är meddelandet som ska ha denna höjd.
För det är ju där det står - eller hur.
Men sätter du till
th2=setTimeOut ("stor2", 30)
också på else - ja då fungerar det på ditt sätt också.
Testa får du se.

Du måste komma ihåg VAR saker och ting står - i vilken ordning scriptet får
reda på allt -
- vad som händer när du stoppar det - och scriptet måste få REDA på vad som ska
ha denna höjd.
Scriptet är jättebra på matematik - men kan bara utföra det man säger till det
att göra.
:-)
Men det är jättelätt att glömma - men som sagt -
- mitt knep är att  när jag stoppar scriptet försäkra mig om att tala om vilket
slutvärde jag vill mina objekt ska ha.
Gäller både storlekar och placeringar.
:-)
JAG tyckeriallafall att det känns säkrare då!