[vbs2] Re: [vbs2] Re: [vbs2] Re: [vbs2] Anette ~ Lektion 17 C - Et nyt forsök

  • From: "yrja" <yrja@xxxxxxxxxxx>
  • To: <vbs2@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 20 Feb 2006 10:40:36 +0100

Nej men du har ju stoppat scriptet med denna rad -
- det går inte upp till de första raderna i subben igen och får reda på att det
är meddelandet som ska ha denna höjd.
För det är ju där det står - eller hur.
Men sätter du till
th2=setTimeOut ("stor2", 30)
också på else - ja då fungerar det på ditt sätt också.
Testa får du se.

Du måste komma ihåg VAR saker och ting står - i vilken ordning scriptet får
reda på allt -
- vad som händer när du stoppar det - och scriptet måste få REDA på vad som ska
ha denna höjd.
Scriptet är jättebra på matematik - men kan bara utföra det man säger till det
att göra.
:-)
Men det är jättelätt att glömma - men som sagt -
- mitt knep är att  när jag stoppar scriptet försäkra mig om att tala om vilket
slutvärde jag vill mina objekt ska ha.
Gäller både storlekar och placeringar.
:-)
JAG tyckeriallafall att det känns säkrare då!

/YRJA

  Hej Yrja, ... Hurrrra! Nu er bilde og textbox precis samme höjde!

  Jeg kan se, at du har indskrevet
  mes.style.height=((bildH)+(2*b))

  i stedet for obj2H=((bildH)+(2*b))

  Kan det väre fordi obj2H bruges som en variabel?
  Og derfor ikke kan bruges som et exakt mål?

  Hilsen Anette

   Hej Jane!
  Jag gjord en en liten ändring - så som jag brukar göra. Nu ser det bra ut
  hos mig iallafall.
  /YRJA

  Hej Yrja,

  Tak for dine rettelser også til 17 B Jeg har afprøvet din anbefalede
  mulighed for at stoppe textboksen:

  Det virker fint, men jeg ser stadig 1 pixel mindre på tekstbox-höjden.

  Jeg har også prøvet at mindske farten. Hele tiden får jeg samme resultat.
  Det bliver nok ikke bedre.

  Hilsen Anette