[uppsalapendeln] VB: Re: 63 kr enkel resa

  • From: Pamela Davidsson <pamela.davidsson@xxxxxxxxxxx>
  • To: "uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx" <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 3 May 2004 19:19:00 +0200

Hej,
tror att Evas svar bara kom till mig, så jag skickar det vidare.

Nu lyckas SJ/TIM verkligen förvirra.
Eva upptäckte en höjning för någon vecka sedan (nångång 27/3-9/4) medan jag
upptäckte den idag.
I förra veckan (29 april kl 14.51) betalade jag 62 kr för en enkelresa
Sthlm-Uppsala andra klass med TIM-pling-kort. Idag kostade den 63 kr.

Vad håller de på med ???

Pamela Davidsson

----- Vidarebefodrat meddelande från Eva Paalzow Star Sollentuna
<eva.paalzow@xxxxxxxxxxxxxxxxxx> -----
   Datum: Mon, 03 May 2004 10:07:40 +0200
    Från: Eva Paalzow Star Sollentuna <eva.paalzow@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
Svar till: Eva Paalzow Star Sollentuna <eva.paalzow@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
    Ämne: Re: [uppsalapendeln] 63 kr enkel resa
    Till: pamela.davidsson@xxxxxxxxxxx

Detta har drabbat även mig och det har skett en höjning av priserna för några
veckor sedan. Jag frågade på Uppsala central och priserna har justerats! Jag
fick en förklaring som jag inte förstod, kanske beroende på att den flickan som
skulle förklara inte heller riktigt förstod varför priserna höjts men det hade
att göra med justering av nettopriser/bruttopriser. Prishöjningen var något jag
upptäckte då jag betalade med Timkortet den 27 mars och då priset för en resa
Stockholm - Märsta kostade 48 kronor. Nästa gång jag reste, den 9 april kostade
det 49 kronor.
mvh Eva Paalzow

Hej,

I morse kostade en enkelresa med TIM-pling-kort 63 kr Uppsala-Sthlm 2:a klass
enkel resa.
Tittade på http://www.tim-trafik.se/priser_resultat.asp?to=e269.htm och där
står
oxå 63 kr.

Förra veckan kostade den 62 kr.

Det här är onekligen vad man kan kalla smyghöjning, jag har inte sett någon som
helst info om denna lilla höjning.
(Bara missförstådda klipp ur SvD om årskort som höjs 1 maj och månadskort som
höjs i juni.)

Pamela Davidsson

Ps. Även om man skulle vilja vara duktig och föra exakt bok över sina kostnader
för jobbresor är det näst intill omöjligt !

----- Slut på vidarebefordrat meddelande -----