[sofienbergparken] Re: [sofienbergparken] SV: [sofienbergparken] Re: [sofienbergparken] Re: [sofienbergparken] Re: [sofienbergparken] Re: [sofienbergparken] Re: [sofienbergparken] Fwd: Soilrør- går på felleskostnaden, tilstandsrapport

  • From: Axel <axel.dietrich@xxxxxxxxx>
  • To: "sofienbergparken@xxxxxxxxxxxxx" <sofienbergparken@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 1 Apr 2014 12:32:23 +0200

E-posten fra Henning har noe å gjøre med at det var en vannlekkasje i 5. etasje
og alle bad ned til og med 2. etasje skal/må pusses opp og ment til styret,
ikke til alle.

Det er på sikt faktisk en besparelse for borettslaget å brannsikre stammen, dvs
kaldvannsledning og avløpsrør og å skifte disse ut hvis nødvendig. Det sparer
borettslaget på siden alle himlingene er fjernet nå pga vannskaden og alle
gulvene åpnes.
Hvis røropplegget må byttes om noen år, så må badene rives delvis og det blir
selvfølgelig dyrere.
Derfor kommer spørsmålet fra Henning nå siden oppussingen av badene starter. Og
nei, vi får det stort sett ikke betalt fra forsikringen eller borettslaget.

Ellers så er alle interesserte i borettslagets saker velkommen å melde seg inn
i styret, da får man god innsikt. Styret søker også etter leder.

Skifting av vinduer har ikke noe med rørene i Kgt 12A å gjøre og skal ikke
blandes inn her.
Vedlikeholdskostnader som dette med rørene har man løpende i borettslaget året
rundt.

Man må alltid regne med støøre vedlikeholdssaker. Nå er det vinduene, så kommer
kanskje drenering, så taket i Karlstadgata osv.

Slike ting dekkes av husleien og har man ikke nok penger må man låne og øke
husleien. Det er en del av gamet å bo i borettslaget i blokker fea 1893.

Hilsen Axel