[smartdoctor] RE: [smartdoctor] VEČERNJI LIST 22-08-2012

  • From: Ljiljana Zorcic <ljiljanazorcic@xxxxxxxxxxx>
  • To: NAŠA LISTA <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 22 Aug 2012 12:05:51 +0200

Ja sam stavila u moju čekaonu, ljudi čitaju i sviđa im se!!!!!

Date: Wed, 22 Aug 2012 12:03:04 +0200
Subject: [smartdoctor] VEČERNJI LIST 22-08-2012
From: ordinacija.dr.leonardo.bressan@xxxxxxxxx
To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx

Večernji.hr
Dr. Davor Horvat iz Sl. Broda sastavio “pravila ponašanja” u ambulantiDoktorove
zapovijedi: Čekaonica je
za čekanje, a ne za druženje
"Stečena iskustva uokvirio sam u formu koja je dovoljno jasna da ljudi shvate
kako postoji neki profesionalni odnos između pacijenta i liječnika koji treba
poštovati"

autor: Vedran Balen/VLM
22.08.2012.

Interna zafrkancija se brzinom virusa proširila Facebookom (Foto: Ivica
Galović/PIXSELL)
U ovoj ambulanti ja sam doktor, a vi ste pacijenti. Sumamed nije preparat na
bazi meda. Čekaonica nije mjesto za druženje, nego za čekanje, to se da
zaključiti iz imena. Ako ste stariji od 90 godina, a imate nekih problema sa
škljocanjem koljena, to je normalno. To su samo neka od deset ambulantnih
zapovijedi doktora Davora Horvata iz Slavonskog Broda koja je, kako sam kaže,
sastavio inspiriran zahtjevima i ponašanjem svojih te pacijenata drugih
liječnika.
Trebala je biti interna šalaPrema Horvatovim riječima, većina je pacijenata
pristojna, kulturna, normalni su ljudi, ali uvijek se nađe i neki koji traži
antibiotik telefonom ili koji donese papirić s lijekovima koje želi dobiti, a
koji mu zapravo ne trebaju.
– S obzirom na to da radim samo dva mjeseca, nisam naišao na brojne takve
slučajeve, ali na osnovi iskustava drugih kolega učinilo mi se simpatičnim
uokviriti to u nekakvu zanimljiva formu koja bi bila neuvredljiva, ali ipak
dovoljno jasna da ljudi shvate kako postoji neki profesionalan odnos između
pacijenta i liječnika koji valja poštovati – kaže dr. Horvat.
Ipak dodaje kako nije očekivao da će cijela stvar naići na tako veliki odjek i
kako je sastavljanje popisa trebalo biti interna šala za pauze za kavu. Dva
liječnika i dvije medicinske sestre sjedili su i razgovarali o tome kako se
među nekoliko stotina pacijenata koji svaki tjedan prođu kroz ordinaciju uvijek
nađe nekoliko s osebujnim stilom ponašanja. Tako mu je palo na pamet svemu
skupa dati jedan šaljivi oblik kojim će se jedan u biti ozbiljan problem
pretvoriti u zafrkanciju. Međutim, kada je fotografirao papir i postavio ga na
svoj profil kako bi ga poslao kolegici, njegovih deset zapovijedi proširile su
se Facebookom brzinom virusa.
– Reakcije su u 99 posto slučajeva bile pozitivne i to je vjerojatno razlog što
se to tako brzo proširilo internetom. Gledajući sve te komentare na Facebooku,
najsmješnije mi je bilo to što većina ljudi misli kako to stoji na vratima
ordinacije. Odmah ću ih razočarati i rastužiti – taj papir niti jednog trenutka
nije bio izvješen u ordinaciji i pacijenti ga ondje nisu mogli pročitati. On je
naprosto stajao na stolu u našoj sobi i ja sam ga fotografirao – ističe Horvat.
Nema razloga za ljutnjuUnatoč pozitivnim reakcijama, Horvat kaže kako svoje
zapovijedi ipak neće izvjesiti na vrata ordinacije, premda je čuo kako je na
Hitnoj medicinskoj pomoći u Zaprešiću već izvješen sličan popis. To ga ne čudi,
jer nepotrebni dolasci i neprikladno ponašanje na Hitnoj mogu izazvati daleko
veće i ozbiljnije posljedice. On smatra da se zbog njegova popisa nitko ne bi
trebao naljutiti, kao što se ni on ne bi naljutio kada bi, primjerice, neki
pacijent sastavio popis deset zapovijedi za liječnike.
– Popis je iskarikiran do te mjere da se u njemu rijetko tko može pronaći pa
samim time i osjećati neugodno i prozvano. Međutim, ako se netko ipak prepozna
u tih deset zapovijedi, onda je definitivno on ta osoba koja je u krivu, a ne
ja – zaključio je dr. Horvat.