[smartdoctor] VEČERNJI LIST 22-08-2012

  • From: Leonardo Bressan <ordinacija.dr.leonardo.bressan@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 22 Aug 2012 12:03:04 +0200

Večernji.hr
Dr. Davor Horvat iz Sl. Broda sastavio "pravila ponašanja" u ambulantiDoktorove
zapovijedi: Čekaonica je za čekanje, a ne za druženje"Stečena iskustva
uokvirio sam u formu koja je dovoljno jasna da ljudi shvate kako postoji
neki profesionalni odnos između pacijenta i liječnika koji treba poštovati"
autor: *Vedran Balen/VLM*
22.08.2012.

[image: clanak slike]
Interna zafrkancija se brzinom virusa proširila Facebookom (Foto: Ivica
Galović/PIXSELL)

U ovoj ambulanti ja sam doktor, a vi ste pacijenti. Sumamed nije preparat
na bazi meda. Čekaonica nije mjesto za druženje, nego za čekanje, to se da
zaključiti iz imena. Ako ste stariji od 90 godina, a imate nekih problema
sa škljocanjem koljena, to je normalno. To su samo neka od deset
ambulantnih zapovijedi doktora Davora Horvata iz Slavonskog Broda koja je,
kako sam kaže, sastavio inspiriran zahtjevima i ponašanjem svojih te
pacijenata drugih liječnika.

Trebala je biti interna šala

Prema Horvatovim riječima, većina je pacijenata pristojna, kulturna,
normalni su ljudi, ali uvijek se nađe i neki koji traži antibiotik
telefonom ili koji donese papirić s lijekovima koje želi dobiti, a koji mu
zapravo ne trebaju.

- S obzirom na to da radim samo dva mjeseca, nisam naišao na brojne takve
slučajeve, ali na osnovi iskustava drugih kolega učinilo mi se simpatičnim
uokviriti to u nekakvu zanimljiva formu koja bi bila neuvredljiva, ali ipak
dovoljno jasna da ljudi shvate kako postoji neki profesionalan odnos između
pacijenta i liječnika koji valja poštovati - kaže dr. Horvat.

Ipak dodaje kako nije očekivao da će cijela stvar naići na tako veliki
odjek i kako je sastavljanje popisa trebalo biti interna šala za pauze za
kavu. Dva liječnika i dvije medicinske sestre sjedili su i razgovarali o
tome kako se među nekoliko stotina pacijenata koji svaki tjedan prođu kroz
ordinaciju uvijek nađe nekoliko s osebujnim stilom ponašanja. Tako mu je
palo na pamet svemu skupa dati jedan šaljivi oblik kojim će se jedan u biti
ozbiljan problem pretvoriti u zafrkanciju. Međutim, kada je fotografirao
papir i postavio ga na svoj profil kako bi ga poslao kolegici, njegovih
deset zapovijedi proširile su se Facebookom brzinom virusa.

- Reakcije su u 99 posto slučajeva bile pozitivne i to je vjerojatno razlog
što se to tako brzo proširilo internetom. Gledajući sve te komentare na
Facebooku, najsmješnije mi je bilo to što većina ljudi misli kako to stoji
na vratima ordinacije. Odmah ću ih razočarati i rastužiti - taj papir niti
jednog trenutka nije bio izvješen u ordinaciji i pacijenti ga ondje nisu
mogli pročitati. On je naprosto stajao na stolu u našoj sobi i ja sam ga
fotografirao - ističe Horvat.

Nema razloga za ljutnju

Unatoč pozitivnim reakcijama, Horvat kaže kako svoje zapovijedi ipak neće
izvjesiti na vrata ordinacije, premda je čuo kako je na Hitnoj medicinskoj
pomoći u Zaprešiću već izvješen sličan popis. To ga ne čudi, jer nepotrebni
dolasci i neprikladno ponašanje na Hitnoj mogu izazvati daleko veće i
ozbiljnije posljedice. On smatra da se zbog njegova popisa nitko ne bi
trebao naljutiti, kao što se ni on ne bi naljutio kada bi, primjerice, neki
pacijent sastavio popis deset zapovijedi za liječnike.

- Popis je iskarikiran do te mjere da se u njemu rijetko tko može pronaći
pa samim time i osjećati neugodno i prozvano. Međutim, ako se netko ipak
prepozna u tih deset zapovijedi, onda je definitivno on ta osoba koja je u
krivu, a ne ja - zaključio je dr. Horvat.