[smartdoctor] Re: [smartdoctor] Re: [smartdoctor] Mreža, Nova "plava knjiga"

  • From: Zrinko Karlović <zrinko.karlovic@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 7 Aug 2012 14:46:07 +0200

Lado, potpuno se slažem s tobom i kolegom Gmajnićem.  Na žalost, postoji i
jedna više nego oprečna strana medalje.

Smanjimo li standarde broja pacijentata (po glavi liječnika) što bi bilo
više nego poželjno obzirom na opseg posla koji se (po glavi pacijenta)
očekuje mogli bismo kvalitetnije raditi, uključiti veći opseg usluga,
preventivu i sl.  No, ako smanjimo standarde pojavit će se još više
slobodnih radnih mjesta koje neće imati tko popuniti jer su sve dosadašnje
državne vlasti ignorirale problem manjka liječnika koji će tek eskalirati
ne samo zbog otvaranja eu-vrata nego zbog prirodnog odljeva - većem broju
naših kolega primjereniji je starački dom nego inozemna karijera - pa ako
vlast sad odjednom i spozna u kakvoj se kadrovskoj situaciji nalazimo (ako
padne jabuka po glavi političara) trebat će toliko vremena da će do tada
većina postojećih kolega biti transportirana iz domova u krematorije.

I ako smanjimo standard u ovoj situaciji oni preostali liječnici moći će
birati između još više praznih radnih mjesta, pa će popuniti gradove i
eventualno prigradska naselja u dometu jedne ili dvije zone gradskog
prijevoza, a sve ostalo potpuno će presahnuti.  Tko će ići u Zagvozd ili na
Molat, Đurmanec ili Brod Moravice ako prije nego i vidi ta mjesta prođe
kraj praznih ambulanti u Klisu, Sukošanu, Zaprešiću ili Grobniku?

Na žalost, kao što je davno Ida pokazivala da način kako se obračunava
cijena našeg rada nije niti procjena njegove vrijednosti, niti
ukalkuliranje realnih troškova, nego se istrese vreća predviđenog novca i
podijeli na broj ostvarenih usluga, pa koliko ispadne, tako će morati biti
i sa liječničkih timovima - podijelit će se broj pacijenata s brojem
preostalih i preživjelih liječnika i to će biti standard, neovisno o
potrebama i kvaliteti rada.

I kako god mi zamišljali, uvijek će sve biti po glavi pacijenata i
liječnika.  Sve osim meda i mlijeka.

Dana 7. kolovoza 2012. 12:20 Lada Grandić <dr.lada.grandic@xxxxxxxxx> je