[smartdoctor] REZULTATI NOVOG MODELA UGOVARANJA

  • From: Žaklina Džamonja <zaklina.dzamonja.dr.med@xxxxxxxxxxx>
  • To: naša lista <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 25 Feb 2014 21:27:40 +0100

 Rezultati „ novog modela ugovaranja“

Senad Muslić, dr. med., spec. OM, predsjednik Povjerenstva za
PZZ HLK je iznio svoj osvrt na predstavljanje rezultata „
novog modela ugovaranja „ PZZ od 1.4.13. do 31.9.2013.  koji
je objavljen u LN broj 125.
U zaključku navodi:
„ Unatoč iskazanom zadovoljstvu HZZO-a, površnom analizom se
ne može dokazati da je postignut cilj kojim se namjeravalo
rasteretiti upućivanje u SKZZ na način da se u OM- i obavi
velik dio poslova koje su do sada radili bolnički kolege jer:

-       najveći dio DTP –a predstavljaju savjetovanja, telef.
konzultacije, im injekcije, uzimanje biol. materijala i
previjanja ( 1. razina ), što je i do sada bio sastavni dio
posla koji se obavljao u OM
-       DTP-i 2. razine u svom obimu nisu statistički značajni u
cjelokupnom sustavu  da bi se na njima mogla bazirati teorija o
rasterećenju SKZZ
-       DTP-i 3. razine ( UZV ) su sporadični i kad se podijele na 100
ordinacija koje posjeduju UZV aparate, nema statistički
značajnog pomaka i rasterećenja SKZZ
-       smanjena potrošnja  za lijekove uvjetovana je u dobroj mjeri
sniženjem cijene lijekova, a ne zaslugom novog modela
ugovaranja
-       smanjenje broja uputnica za kompletan pregled ( sada C1 ) nije
mjerilo cjelokupnog smanjenja upućivanja u SKZZ ( A1 i A2
možete pisati do besvijesti )
-       nepostojanje razlike u bolovanjima  ili smanjenje stope
bolovanja nije uvjetovano novim modelom nego time što je velik
broj ljudi ostao bez posla.“

Pitam se po tko zna koji put,  zašto HZZO toliko inzistira na
potpisivanju Ugovora po novom modelu koji nam nude bolju zaradu,
a osnovi cilj  da se rastereti SKZZ nije postignut. I zašto se
trudi svim silama pa i pravno neutemeljenim  da to ostvari.
I mi malobrojni koji nismo potpisali  ugovor po novom modelu
kvalitetno liječimo svoje pacijente, savjetujemo ih, skrbimo za
kroničare, vodimo panele, racionalno propisujemo lijekove,
koristimo u dijagnostici ono što imamo ( opremljenost
ordinacija je posebna priča ), pazimo na stopu bolovanja koliko
je u našoj moći, naručujemo pacijente na preglede u našim
ordinacijama, naručujemo ih elektronski za SKZZ, imamo
osigurano vrijeme za telefonske konzultacije, uzimamo  biološki
materijal, radimo male zahvate, kateteriziramo, odlazimo u kućne
posjete…
A nismo opterećeni time hoćemo li naklikati sve ono što
odrađujemo, i ne mora nas nitko iz HZZO nazivati  jer protekli
mjesec nismo iskoristili sva sredstva koja su nam namijenili jer
 smo radeći svoj primarni posao- liječeći ljude naprosto
zaboravili dovoljno naklikati.( to sada rade zar ne ? )
Ja sam za to da se uvede jedinstveni DTP- znanje i sposobnost,
ali to je nažalost nemjerljiva kategorija.
U OM sam 23 godine, prije odlaska u zakup 1998. radila sam dugo
u terenskim ambulantama, na hitnoj pomoći gdje sam u noćnim
dežurstvima bila zadužena za internistički stacionar i
rodilište, porađala žene i šila epiziotomije,  i sada  bi
trebala nekome dokazivati da znam raditi svoj posao klikajući
more DTP- ova i tako sebi dati na važnosti. Problem je dragi
moji u našim glavama a ne u HZZO-u. Žaklina

    Moj Telekom Portal - brzo i jednostavno administrirajte sve Vase HT usluge
    na http://moj.hrvatskitelekom.hr