[smartdoctor] KoHOM brak

  • From: "Vlado Bjelajac" <vlado.bjelajac@xxxxxxxxxxx>
  • To: <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 8 Oct 2013 13:23:33 +0200

Dragi svi,

još sam davne 2009.godine, uoči naše osnivačke skupštine, napisao na listi:

- da je vrijeme do skupštine bila zaljubljenička faza,
- da je skupština svadba,
- a da je daljnji period brak u kojem možemo očekivati i dobra i loša zbivanja.

KoHOM BRAK

U našem braku smo imali razna iskustva.Imali smo i svađe i veselja, ali čak i
rastave. Neke kolege su se rastale od KoHOM-a.Sada žive sami ili su u drugim
brakovima.
Po meni sada smo u fazi bračne svađe. Svaka strana pokušava uvjeriti onu drugu
da je bolje novac potrošiti za uređenje stana, nego za odlazak na nogometno
prvenstvo, ili da je bolje potrošiti za svečane cipelice, nego za bolji
auto.Svađu je prva počela ona druga strana. Svaka strana poziva na složnosti i
mir u braku ali pod vlastitim uvjetima.

RASTAVA ILI TERAPIJA

Ako ne promislimo bolje organizacijske metode,koje bolje reguliraju međuljudske
odnose u grupi, čekaju nas ista govna i u drugom braku.

BRAČNA TERAPIJA

Glavni preduvjet i smisao terapije je da svi imamo bar neki zajednički interes
u tom braku. Mislim da ga imamo, a taj je:
-svi želimo veće prihode,bolje uvjete rada,veće uvažavanje struke i odsustvo
mobinga (možda sam nešto ispustio).

terapijske metode:

- stvarno slušanje
- uvažavanje tuđe liste prioriteta
- razmišljanje o svojim emocijama i emocijama drugih
- empatija
- ...

PRIJEDLOG TERAPIJE ZA KoHOM BRAK

Moje mišljenje je da ne moramo kriti svoje stavove, već da ih trebamo otvoreno
iskazivati. Različitosti mogu činiti bogastvo.
Stoga predlažem:
- formalno formiranje interesnih grupa u KoHOM-u
- zastupljenost svih grupa u upravnim tijelima

INTERESNE GRUPE

Možemo ih zvati frakcije,klubovi,struje,povjerenstva....(ime mi nije bitno)

Primjeri:

A. grupe prema statusu:

- grupa koncesionara (podgrupe: u svom prostoru ili u zakupu)
- grupa domskih
- grupa malih timova
- grupa velikih timova
- grupa gradskih
- grupa ruralnih
- grupa sa novim ugovorima
- grupa sa starim ugovorima
- grupa iz Hipokrata
- grupa iz turističkih mjesta
- ...

B. grupe prema ideologiji:

- grupa poslušne djece
- grupa prkosne djece
- grupa slobodne djece
- grupa za otvorenost sjednica i komunikacija
- grupa koja smatra da nije sve za svačije uši
-...

MEĐUGRUPNI ODNOSI

Svaki član KoHOM-a može biti član u više interesnih grupa.
Grupe su ravnopravno zastupljene u upravljanju udruge. Za ravnopravnu
zastupljenost postoje razni modeli.

ZAKLJUČAK

Ne treba se sramiti udruživanja u interesne grupe. Treba se samo sramiti, ako
se to radi na nepošten način.

Za pozdrav krilatica:

AKO HOĆEŠ DA TE TVOJ RAD HRANI
KoHOM (NE)MORA DA TE BRANI

Vlado Neradnik

PS. ovi moji prijedlozi su samo podloga za razmišljanje u slijedećem dugoročnom
razdoblju.