[slikom] Re: poraba interneta

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 14 Nov 2005 15:13:56 +0100

     Zdravo Nikola,

     Ja uglavnom nemam problema sa pristupom internetu. Dosta koristim Internet
Explorer, ni sam ne znam koliko sam toga skinuo sa interneta. Cak se namjerim da
skidam i fajlove koji su veliki preko 40 megabajta i ako imam dial up.

     Po mom licnom misljenju jaws je vrlo dobar kada je  u pitanju upotreba
interneta. Cak mislim da najvise komandi ima uradjeno za Internet Explorer a evo
napisase da jaws 7.0 podrzava i Firefox, jedan od sve popularniji programa za
pristup internetu.

     Rekoh da jaws ima najvise komandi za internet explorer i ako ih sve naucis
i naucis njihovu upotrebu onda sve ide prilicno lako. Freedom Scientific je
uradio posebno upustvo za rad sa Internet Explorerom i ono je vrlo dobro.
Istina, na Englskom je jeziku ali je i samo uradjeno kao web strana. Upustvo se
zove,
Surf's Up - Surfing the Internet with JAWS.

Do ovog upustva mozes doci preko web portala slikom na adresi:
http://www.slikom.org/down
tu pronadji link,  Surf's Up - pritisni enter i pokrenice se download ovog
upustva. Malo je i download nece trajati vise od dvije minute. To je exe fajl,
pa kada ga pokrenes on ce se odzipovati i instalirati na tvoj c, hard disk.
Potrazi folder, surf up i u njemu pokreni fajl, start here, dalje je sve kao na
nekoj web strani. Imas tu mislim 16 lekcija sa primjerima kako se radi u
konkretnim situacijama.

     Svoje vremeno sam se nosio idejom da se ovo prevede i ponudi svima na
koristenje a onda su se pojavili problemi pa sam odustao od te ideje.

     Ovo upustvo koje sada mozes skinuti je za najnoviji jaws ali vazi i za sve
predhodne verzije.

     Poceo sam da radim prevod jaws komandi za jaws 7.0 sto ce ukljuciti i
komande za Internet Explorer, Firefox i  slicno ali ce to malo duze da traje jer
neki drugi poslovi imaju prioritet ali se nadam da ce jedan novi clan sa liste
da pomogne.

Pozdrav, Gradimir.

Zdravo!

Svi rabimo internet i manje-vise uspjesno uzimamo s njega zeljeni materijal.
I nitko ne spominje probleme s kojima se ja susrecem, pa dobivam dojam da
nisam dovoljno vjest.
Pri otvaranju raznih stranica imam problema u navigaciji i predocavanju
stranica. Nesto uspjesno radim s ukljucenim virtualnim PC kursorom, a nesto
iskljucenim. To me zbunjuje. Kad nesto nadjem s ukljucenim PC kursorom, a
sto zahtijeva upisivanje podataka, to ne uspijevam. Iskljucim PC kursor, a
jaws mi se vrati na pocetnu stranicu. Nekad jaws cita nesto o framovima, a
navigacija potpuno otkaze.
Neki mi se linkovi otvaraju pritiskom na tipku enter, a neki ne. Posebno mi
je teska globalnetova stranica na kojoj ponekad preuzimam postu.
Kad mi netko kaze neku stranicu i da moram naci link download, to mi mnogo
ne pomaze. Nadjem ja link download, ali nikad nisam uspio nesto skinuti
takvim nacinom. Sve sto sam skidao s interneta bilo je s pomocu direktnih
linkova.
Ima li takvih ili slicnih problema u vasoj porabi interneta?

Pozdrav!