[slikom] Re: linkovi za slusanje konferencije

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 20 May 2010 15:15:34 +0200

    Zdravo Violeta, pozdrav svima,

    Odgovaram na tvoju poruku mada je to odgovor i za sve ostale. Fruska gora
je prosla, jedno novo iskustvo za mene ali i za sve ostale ucesnike. Prvi puta
je realizovan prenos jedne ovakve konferencije. Prvi puta je da se tako nesto
radi za organizatora, ja bih rekao i prvi puta da se radi iz ovog hotela ali
prvi puta i za najveci broj ucesnika.

    Mogli ste uociti da je prva poruka u kojoj je bila najavljena mogucnost
sadrzavala recenicu da ce vise detalja biti kada se stigne na lice mjesta i
vidi da li postoje svi uslovi za tako nesto. Predhodno je dobijena informacija
da postoji odlican internet. Da, postoji ali je to "wireless" kojega mogu
koristiti svi gosti hotela a u hotelu nisu bili samo ucesnici ove konferencije
vec i drugi gosti i to se jos pri prvoj probi uocilo da brzina prenosa zavisi
od toga koliko racunara koristi "wireless" mrezu. O gospodinu "Marfiju" koji
nepozvan uvijek dode ovog puta necu. Nekako je on eliminisan. Hamdi se mora
odati priznanje za trud i snalazenje u ovakvim situacijama.

    Prostor nije bio ozvucen na nacin da se svi mogu jednako dobro cuti.
Prostor i nije planiran da se ozvuci jer su se svi ucesnici medusobno dobro
culi. Kako vec napisah, mnogim ucesnicima je ovo prvi puta da ucestvuju na
ovakvom skupu a koji se prenosi a da prije toga nisu imali priliku da slusaju
prenos. Sada kada bi poslusali sami sebe kako su se culi vjerovatno da bi se u
istoj situaciji drugacije ponasali.

    Ima ona narodna: Prvi macici se bacaju u vodu. Istina od kada je donesena
deklaracija o zastitu zivotinja, ova narodna vise ne vazi odnosno ko tako
postupi moze cak i u zatvor da ode. Ipak vidjecemo koliko ce ovaj prenos
uticati da se slicni skupovi prenose i sa drugih lokacija. Hoce li i koliko
biti prenosa svakako najvise zavisi od onih koji su zainteresovani da slusaju
jer ako budu uporni i dogovaraju sa organizatorom sve ce moze realizovati. Za
pomoc se mogu javiti Kentra Hamdi i dobiti potrebnu pomoc.

    Nekoliko rijeci i o samoj konferenciji. Vani je bilo izuzetno lose vrijeme,
kao da je sredina zime a ne kraj proljeca. U hotelu prijatno toplo, ovo svega
mislim na toplu i prijatne uslove za rad. Izlaganja i referati su po meni slika
stanja na polju informatickih tehnologija i odnosa prema istim. Steta sto nije
bilo vise ucesnika pa da se cuje i iz njihovih sredina.

    Najbolji su bili oni koji konkretno nesto rade, oni koji programiraju, vode
kurseve i slicno. Jedini aplauz koji se cuo je bio onaj kada je zavrseno
predstavljanje zvucne tastature koju su uradili Dragan Miljojcic i Hamdo
Kentra. Vrijedilo je samo zbog tog aplauza biti tamo jer je on nagrada za
konkretan rad dvojice slijepih koji su se bas tamo prvi puta sreli.

    I ja prvi puta licno srecem Dragana Miljojcica a da vec godinama
saradujemo.. Bilo je zadovoljstvo stisnuti ruku i potapsati po ramenu ovog
brkajliju. Istina nisam ga povukao za brkove mada mi je to bila zelja. Medutim
dok je Dragan bio na Fruskoj gori iz porodilista se u njegov stan uselila tek
rodena unuka pa ce to ona svakako za koji mjesec da uradi i za mene ali i za
sve ostale koji bi ovo isto da urade.

    Trebalo je da se ovakva konferencija desi jos ranije, dobro je da je i sada
ali najvise ce biti koristi od rada na terenu, na konkretnim zadacima.
Konferencije su smotre, prilike da se vidi ko sta i kako radi. One nece
rijesiti sve probleme vec samo mozda pomoci da se rjesavaju isti.

    Pozdrav, Gradimir