[slikom] Re: flac ekstenzija

  • From: Saša Grbić <gsasa@xxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 17 Dec 2006 12:29:56 +0100

Pozdrav svima. Vidim ovdje da niste pobornici lossles formata. Kao ¹to Slobodan
reèe, danas su dvd mediji bagatela a i na njih mo¾e stati gomila ovakvih
fajlova. David reèe da je flac manji za mrvicu od wave. Vjerovatno nisi nivo
kompresije stavio na maksimum. Takoðe, monkeys audio, ili ape je puno bolji od
flac formata. Em ¹to posti¾e veæi nivo kompresije, em ¹to oèuva izvorni
kvalitet fajla. Struènjaci su poredili ova dva formata i ustanovili su da
monkeys audio oèuva èak i neke podatke koji nisu vezani za zvuk. Recimo,
napravljen je jedan fajl u Sound forge programu i u njemu su postavljeni
markeri na odreðenim mjestima. Kasnije je taj wav kompresovan sa .ape i .flac
formatom. Po ponovnoj dekompresiji, wav koji je do¹ao iz .ape formata je imao
markere, dovaj iz flac formata nije. Inaèe, ovi lossles formati su ne¹to kao
Winzip ili Winrar za muziku.