[slikom] anReader i projekti u vezi sa njim

  • From: "Vlado Delic" <vdelic@xxxxxxxxxxxx>
  • To: "SliKom" <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 11 Aug 2004 15:59:35 +0200

Dragi listeri,

Interesantno mi je da pratim vasu polemiku na SliKomu u vezi sa pojedinim
sintezama govora. Mogu vas obavestiti da mi i dalje uporno radimo na
usavrsavanju anReadera i na iniciranju projekata za saveze, udruzenja i
skole osoba sa ostecenjem vida. Prihvaceno je vise takvih projekata i pocele
su njihove realizacije - o tome se mozete informisati na www.alfanum.com na
stranici Aktuelnosti. Dostignuti nivo kvaliteta anReadera mozete proveriti
na www.alfanum.co.yu na stranici Demonstracija, a o problemima na koje
naidju korisnici najbolje je da obaveste nas stvaraoce tog softvera. Iako
taj projekat jos uvek nema finansijsku podlogu mi istrajavamo na
prilagodjavanjima naseg softvera potrebama slepih i slabovidih korisnika
racunara i zato vas molim za jos malo strpljenja. Izrada podrske za SAPI 4
je u toku, a neki problemi vezani za ubrzanje citanja kod dugih recenica vec
su reseni i bice isporuceni besplatno postojecim korisnicima anReadera u
okviru predvidjene besplatne isporuke unapredjenih verzija softvera u
periodu od dve godine.

Inicirali smo projekat kroz koji ce biti obrazovan Centar za obuku slepih i
slabovidih korisnika racunara u Novom Sadu (kadrovi, hw i sw (naravno
anReader)) i po tom uzoru bice inicirani projekti sirom bivse Jugoslavije.
Takodje cemo se uskoro obratiti vladama pojedinih drzava sa prostora bivse
Jugoslavije sa inicijativom za projekat kroz koji ce svako od vas dobiti
bolji racunar nego sto ima, anReader i odgovarajucu obuku ili ce i sam biti
instruktor za nove slepe i slabovide korisnike racunara.Cvrstu osnovu i
konkretne ideje za takve projekte imamo - treba nam samo vasa podrska.

Promocije anReadera su ovog leta odrzane u Banja Luci, Tuzli, Cacku,
Podgorici i Baru. Predvidjene su jos promocije u Nisu, Skoplju, Zagrebu i
Premanturi, zatim Zajecaru i jos nekim gradovima. U okviru jednog projekta,
na jesen, pokrenucemo lanac obuke slepih i slabovidih korisnika racunara
sirom Vojvodine (u 12 gradova). Skola za ucenike ostecenog vida u Zemunu
dobice Audio biblioteku za slepe i slabovide. Slicne projekte mozemo zajedno
organizovati sirom bivse Jugoslavije. U medjuvremenu cemo raditi na
lokalizaciji za druge juzno-slovenske jezike sto ce izvesno dati bolji
rezultat od lokalizacija softvera pravljenih za strane jezike.

Puno pozdrava od AlfaNum tima iz Novog Sada,
Prof. dr Vlado Delic